Sledite nam

Sledite nam na facebooku Sledite nam na twitterju

Želite biti obveščeni o programu in novostih?

Vnesite svoj e-poštni naslov:

Obstoječi uporabniki: prijava

Premiera drame Samo konec sveta

Za uvod v novo sezono, bo Mini teater v koprodukciji s SNG Drama Ljubljana 26. in 27. septembra v Mali drami premierno uprizoril slovensko praizvedbo najbolj cenjene igre francoskega dramatika Jean-Luca Lagarceja Samo konec sveta. Predstavo bo režiral gostujoči režiser Philippe Calvario, ki je z Mini teatrom že sodeloval pri bralni uprizoritvi Nor na Vincenta. Ponovitvi predstave bosta 29. in 30. septembra.

Jean- Luc Lagarce

SAMO KONEC SVETA

PrevajalkaSuzana Koncut
Režiser Phillipe Calvario
Dramaturginja Diana Koloini
Scenografinja in kostumografinja Karin Serres
Avtor glasbeMitja VrhovnikSmrekar
Oblikovalec luči Anne Gayan

Lektorica Barbara Korun
Prevajalka na vajah Jasmina Žgank
Asistent režije Fréderic Michel

Nastopajo:
Marko Mandić - Louis, 34 let
Veronika Drolc - Suzanne, njegova sestra, 32 let
Valter Dragan - Antoine, njen brat, 32 let
Petra Govc - Catherine, Antoinova žena, 32 let
Milena Zupančič - Mama, Louisova, Suzannina in Antoinova mama, 61 let


Premieri: 26. in 27. septembra 2008 v Mali Drami - SNG Drama Ljubljana
Produkcija: Mini teater, Koprodukcija: Drama SNG Ljubljana in Cie Philippe Calvario
V sodelovanju s Culturefrance in s Francoskim inštitutom "Charles Nodier" Ljubljana

Luis, moški pri štiriintridesetih, se odloči, da bo obiskal svojo družino, ki je že dolga leta ni videl. Ve, da bo kmalu umrl. Sam jim to želi sporočiti, mami, mlajši sestri in bratu, pa njegovi ženi, ki je doslej še ni spoznal. In jih še enkrat videti, družino, ki jo je zapustil zaradi odločitve za drzgačno življenje. Leta jim je pošiljal samo razglednice in oni njemu sporočila o velikih družinskih dogodkih in rojstvih otrok. Zdaj bi jih rad srečal in še zadnjič govoril z njimi. A o stvareh, ki so v nekem življenju najbolj pomembne, je težko govoriti, še posebej z domačimi, ki so morda že postali tujci. Želja po bližini in poskusi razumevanja se mešajo z občutkom odmaknjenosti, nepremostljive drugačnosti. "Čudno živite tam v mestih," s katerim mati sprejme sinovo približevanje, je motiv, ki neprestano visi nad njimi. Opazka velja za vse, ne samo za sina v velikem mestu, , temveč tudi za te, ki so ostali v provinci. Ob srečanju v materini hiši se odprejo spomini, ponovno se prikažejo stari družinski fantomi, ki se mešajo z enako nedorečeno sedanjostjo , izpovedovanjem samo napol realiziranih osebnih vizij in življenj. Kažejo se v dolgih plazovih besed, ki se vrtijo okrog ponavljanj in vračanja stalnih motivov in se skoraj vedno iztečejo v tišino. V molku, ki jih vsake toliko zajame, je občutljivost, poskus razumevanja in začetek nesporazuma hkrati. Samota je osrednja eksistencialna izkušnja, s katero se ob tem srečanju soočajo vsi. Na koncu Louis odpotuje, ne da bi sporočil vest o svoji bližnji smrti.

Samo konec svetaje največkrat uprizorjena, vejetno pa tudi najbolj osebna igra Jeana-Luca Lagarca, čigar dramski opus se je v zadnjih letih silovito uveljavil v domači Franciji, pa tudi po svetu. za časa kratkega življenja je bil Jean-Luc lagarce znan le redkim poznavalcem in ljubiteljem. To ga menda ni bremenilo. S kolegi je ustanovil lastno gledališko skupino, s katero je uprizarjal izbrane avtorje (Beckett, Goldoni, Marivaux ...) in svoje igre. Kar petindvajset jih je, poleg tega pa je pisal tudi romane, časopisne feljtone, filmski scenarij, dnevnike ... Ta obsežni opus je danes deležen izjemne pozornosti; še posebej pa njegove igre, ki so takorekoč preplavile francoske in svetovne odre. Ta hip je jean-Luc Lagarce najpogosteje uprizarjan francoski dramatik 20. stoletja sploh.