Sledite nam

Sledite nam na facebooku Sledite nam na twitterju

Želite biti obveščeni o programu in novostih?

Vnesite svoj e-poštni naslov:

Obstoječi uporabniki: prijava

VELIKA NAGRADA 44. Festivala Borštnikovo srečanje predstavi Mini teatra Macbeth after Shakespeare v režiji Ivice Buljana

Mini teater za predstavo Heinerja Müllerja Macbeth po Shakespearu (Macbeth after Shakespeare) v režiji Ivice Buljana prejel veliko nagrado, igralsko nagrado in nagrado za mladega igralca na 44. Festivalu Borštnikovo srečanje!

Strokovna žirija letošnjega 44. Festivala Borštnikovo srečanje (FBS) v sestavi Mario Brandolin, Gregor Butala, dr. Maja Haderlap, mag. Mojca Jan Zoran in dr. Blaž Lukan, predsednik, je podelila veliko nagrado 44. Festivala Borštnikovo srečanje slovensko-hrvaški predstavi Heinerja Müllerja Macbeth po Shakespearu (Macbeth after Shakespeare) v režiji Ivice Buljana in v produkciji Mini teatra ter koprodukciji Kovog kazališta Zagreb, Cankarjevega doma Ljubljana in ZeKaeM (Zagrebačko kazalište mladih). Milan Štefe je poskrbel za prevod predstave, Ana Savić Gecan za kostumografijo, son: DA za scenografijo, Mitja Vrhovnik Smrekar za glasbo, Tanja Zgonc za koreografijo. Dramaturginja predstave je Diana Koloini, lektorica Mateja Dermelj, producent Robert Waltl, vodja tona Jasmina Bernjak, vodja luči Franc Albrecht ter fotograf Miha Fras. V predstavi igrajo Marko Mandić, Milena Zupančič, Polona Vetrih, Jurij Drevenšek, Jure Henigman, Jose, Stipe Kostanić, Domen Valič in Anže Zevnik. Marko Mandić je na 44. FBS za glavno vlogo pri predstavi Macbeth prejel eno izmed petih enakovrednih igralskih nagrad, Jure Henigman pa je za vlogo kralja Duncana prejel nagrado za mladega igralca.

Velika nagrada FBS
Strokovna žirija 44. FBS ugotavlja, da uprizoritev Macbeth po Shakespearu raste v asketski, a celovit, na videz neobvladljiv in nevaren organizem, v uprizoritveno telo, ki pa vseskozi dramaturško in režijsko premišljeno vodi nastopajoče po robovih čiste moči ter v svoj tok neubranljivo povleče še gledalca.

Buljanov Macbeth za popoln učinek ne potrebuje ničesar razen igralcev, zanaša se na njihovo mladostno, moško energijo, ki ji dodaja izkušenost dveh igralk, ene prav tako v moški vlogi, in jih spusti v gladiatorsko areno, kjer poteka boj telo na telo, v katerem ni nikomur prizanešeno, hkrati pa se nenehno zaveda, da je arena tudi gledališki oder, na katerem se je mogoče poigravati, kolikor se da, in se igre tudi v vsakem trenutku zavedati. Macbethova surova igra se odvija v neposredni bližini gledalca, ki hočeš nočeš tudi sam postane del te peklenske, do dna razgaljene uprizoritve.

Igralska nagrada
Marko Mandić je odigral Macbetha z neustavljivo, a vseskozi nadzorovano močjo, na skrajni meji razumskega in že čez njo, a hkrati iz samega jedra njegove eksistencialne in bivanjske resnice.

Mandićev Macbeth je zdaj otrok, ki razdira svet za zabavo, zdaj sin, ki z materino pomočjo preverja moč in oblast, zdaj ljubimec, ki pada v globine erotike in igre, zdaj človek z gonom po udejanitvi volje do moči zaradi nje same in zaradi slasti, ki prihaja z njenega dna, zdaj slehernik, ki ne more razumeti, da njegovo prizadevanje navsezadnje trči ob nedoumljivo, iracionalno moč, ki svet vendarle vrne na stari tir. Marko Mandić je do kraja telesen igralec, do zadnje mišice razgibana statua, ki pa ji še bolj kakor v svet usmerjena akcija robove kleše v sebe samega obrnjena in nenehno sprašujoča trpnost.

Nagrada za mladega igralca
Igro Jureta Henigmana v različnih vlogah v uprizoritvi odlikujejo raznovrstni igralski izrazi, suverenost, natančnost in divja energija.

Kljub navzven prevladujoči divji energiji, ki je v igri Jureta Henigmana kot vodilo v polni meri prisotna od začetka do konca uprizoritve, so liki, ki jih igralec udejanja, natančno zasnovani, izrazno igralsko pestri in nadzorovani. Henigman igralsko ne podlega moči in energiji uprizoritve, temveč jo s svojimi, tudi tehnično izdelanimi vlogami, ustvarja, nadzoruje in stopnjuje do skoraj neznosne intenzitete.

O programu FBS
Strokovna žirija letošnjega 44. BFS ugotavlja, da program, ki ga je izbrala selektorica dr. Barbara Orel, avtorsko suvereno reflektira, torej tako odseva kot premišlja slovensko gledališče danes, hkrati pa obžaluje, da izbor selektorice ni bil izveden v celoti, saj se festivala ni udeležila izbrana uprizoritev Slovenskega stalnega gledališča Trst. Člani žirije tudi letos ponavljamo lansko ugotovitev, da je sodelovanje dveh članov žirije, ki ne prihajata iz slovenskega gledališkega prostora, hkrati pa slovensko gledališče poznata, prispevalo k objektivnejšemu pogledu na izbrane uprizoritve, in priporočamo, da festival to prakso ohrani. – Žirija letos ni podelila nagrade za gledališke inovacije in estetski preboj, saj je mnenja, da nobena uprizoritev v programu ni ustrezala specifičnim kriterijem zanjo, vse svoje odločitve pa je sprejela soglasno.

Mini teater iskreno čestita vsem nagrajencem 44. FBS!