Sledite nam

Sledite nam na facebooku Sledite nam na twitterju

Želite biti obveščeni o programu in novostih?

Vnesite svoj e-poštni naslov:

Obstoječi uporabniki: prijava

Premiera Müllerjevega Kvarteta v režiji Ivice Buljana v Cankarjevem domu, 10.1.2007

V novo leto bo Mini teater vstopil s premiero post-modernistične drame Heinerja Müllerja Kvartet. Predstava v režiji Ivice Buljana je nastala v produkciji Mini teatra, Mestnega gledališča Ptuj in Teatra ITD Zagreb. Nastopajo: igralca Ana Karić in Robert Waltl ter glasbenik Trvtko Dujmović.

Prva slovenska izvedba bo v sredo, 10. januarja 2007, ob 20. uri, v Cankarjevem domu. Prvi ponovitvi pa v četrtek, 11. in petek, 12. januarja 2007. Na Ptuju bodo predstave 25., 26. in 27. januarja 2007.

Heiner Müller
KVARTET / "QUARTETT"

režija: Ivica Buljan
prevod v slovenski jezik: Milan Štefe
prevod v hrvaški jezik: Snježana Rodek
scenografija:  Ben Cain in Tina Gverović
kostumografija: Ana Savić-Gecan
glasba: Mitja Vrhovnik Smrekar in Tvrtko Dujmović
oblikovanje luči: Janez Kocjan
oblikovanje tona: Jasmina Bernjak


igrata: Ana Karić in Robert Waltl
glasbenik: Tvrtko Dujmović


predpremieri:
avgust 2006: Zadar, Hrvaška
avgust 2006: Dubrovnik, Hrvaška
premiere:
januar2007: Ljubljana, Slovenija
januar 2007: Ptuj, Slovenija
januar 2007: Zagreb, Hrvaška
februar 2007, Trst/Trieste, Italija


produkcija: Mini teater Ljubljana, Mestno gledališče Ptuj in Teatar ITD, Zagreb
koprodukcija: Cankarkev dom Ljubljana, Slovensko stalno gledališče Trst, Art radionica Lazareti Dubrovnik, Zadar snova
Zadar in Novo kazalište Zagreb

Heiner Mueller danes predstavlja že klasično ime v okviru evropskega (post)modernizma. S samo "dvema osebama" - če pri Muellerjevi dramaturgiji sploh lahko govorimo o osebah - pisec (re)konstruira "Nevarna razmerja". Prav v Kvartetu so ohranjene vse bistvene karakteristike Nevarnih razmerij. Medtem ko se Laclosov roman odvija v "velikem gledališču sveta", se svet v Kvartetu samo nakazuje, a v bistvu je odsoten. Ta "bunker po Tretji svetovni vojni", kakor ga v didaskaliji opisuje avtor, nakazuje idejo zaprtega prostora, tajnih društev, mesta realizacije sadistične predstave, v kateri je vse dovoljeno, kjer se lahko izgovori vsaka beseda in je dovoljeno početi vse. Stran od neznanih pogledov, v popolnem zaupanju, se Merteuil in Valmont predajata svojemu ritualu, ki ga poznata samo onadva, a svoji telesi in duši pervezni igri. Užitek manifestirata v želji po uničenju drugega (ene device in druge krepke soproge), uničenju Boga in Cerkve preko radikalnega ateizma in volji po žrtvovanem, uničenju družbenih in moralnih vrednot, uničenju človeške vrste skozi samo-destrukcijo in sterilnimi spolnimi odnosi.