Müllerjev Kvartet na Ptuju

V četrtek, 25. januarja, bo v Kulturni dvorani Gimnazije Ptuj druga slovenska premiera predstave Kvartet Heinerja Müllerja, ki jo režira Ivica Buljan in sodi med najpopularnejše postmodernistične tekste. O aktualnosti Kvarteta pričajo že mnoge uprizoritve, in vsaka je drugačna, tudi Buljanova, ki se osredotoča na glavna akterja predstave: igralca Ano Karić in Roberta Waltla.

Po uspešni premieri v ljubljanskem Cankarjevem domu in zagrebškem Teatru ITD se omenjena predstava seli na Ptuj, kjer bo poleg premiere  odigrana še dvakrat in sicer 26. in 27. januarja 2007, v februarju pa se ponovno seli na oder Teatra ITD.

Predstava je nastala v produkciji Mini teatra Ljubljana, Teatra ITD iz Zagreba in Mestnega gledališča Ptuj. Scenografija je timsko delo Bena Caina in Tine Gverović, kostumografija Ana Savić Gecan, glasbo Mitje Vrhovnika Smrekarja pa v živo izvaja Tvrtko Dujmović.

Heiner Müller danes v okviru evropskega (post)modernizma predstavlja že klasično ime. S samo "dvema osebama" – če pri Müllerjevi dramaturgiji sploh lahko govorimo o osebah – pisec (re)konstruira Nevarna razmerja. Prav v Kvartetu so ohranjene vse bistvene značilnosti Nevarnih razmerij. Medtem ko se Laclosov roman odvija v "velikem gledališču sveta", je svet v Kvartetu samo nakazan, v bistvu pa je odsoten. Ta "bunker po tretji svetovni vojni", kakor ga v didaskalijah opiše avtor, nakazuje idejo zaprtega prostora, tajnih društev, mesta realizacije sadistične predstave, v kateri je vse dovoljeno, v kateri se sme izgovoriti in početi vse. Stran od neznanih pogledov, v popolnem zaupanju, se Merteuil in Valmont predajata svojemu ritualu, ki ga poznata samo onadva, svoji telesi in duši predajata pervezni igri. Užitek manifestirata v želji po uničenju drugega (device in krepostne soproge), v želji po uničenju Boga in Cerkve prek radikalnega ateizma in v volji po žrtvovanju, uničenju družbenih in moralnih vrednot, po uničenju človeške vrste skozi samodestrukcijo in sterilne spolne odnose.