Sledite nam

Sledite nam na facebooku Sledite nam na twitterju

Želite biti obveščeni o programu in novostih?

Vnesite svoj e-poštni naslov:

Obstoječi uporabniki: prijava

Kvartet Mini teatra na mednarodnem festivalu sodobnega gledališča v Zadru

KVARTET MINI TEATRA NA MEDNARODNEM FESTIVALU SODOBNEGA GLEDALIŠČA V ZADRU

V sredo 8. avgusta, ob 21.30, bo Mini teater s predstavo Kvartet Heinerja Müllerja, gostoval v cerkvi sv. Nikole v Zadru, na 11. mednarodnem festivalu sodobnega gledališča ZadARSnova, ki bo poteka v Zadru od 7. do 14. avgusta 2007 (http://www.zadarsnova.hr/ )

Predstavo Kvartet Heinerja Müllerja je režiral Ivica Buljan in sodi med najpopularnejše postmodernistične tekste. O aktualnosti Kvarteta pričajo že mnoge uprizoritve, in vsaka je drugačna, tudi Buljanova, ki se osredotoča na glavna akterja predstave: igralca Ano Karić in Roberta Waltla.

Po uspešni premieri v ljubljanskem Cankarjevem domu in zagrebškem Teatru ITD se je Mini teater s predstavo z več ponovitvah mi predstavil tudi publiki na Ptuju, Trstu, Osijeku in Zagrebu, kjer je predstava na rednem sporedu Teatra ITD. Do sedaj smo odigrali že 26 ponovitev te predstave.

Predstava je nastala v produkciji Mini teatra Ljubljana, Teatra ITD iz Zagreba in Mestnega gledališča Ptuj.

Scenografija je timsko delo Bena Caina in Tine Gverović, kostumografija Ana Savić Gecan, glasbo Mitje Vrhovnika Smrekarja pa v živo izvaja Tvrtko Dujmović.

Heiner Müller danes v okviru evropskega (post)modernizma predstavlja že klasično ime. S samo "dvema osebama" – če pri Müllerjevi dramaturgiji sploh lahko govorimo o osebah – pisec (re)konstruira Nevarna razmerja. Prav v Kvartetu so ohranjene vse bistvene značilnosti Nevarnih razmerij. Medtem ko se Laclosov roman odvija v "velikem gledališču sveta", je svet v Kvartetu samo nakazan, v bistvu pa je odsoten. Ta "bunker po tretji svetovni vojni", kakor ga v didaskalijah opiše avtor, nakazuje idejo zaprtega prostora, tajnih društev, mesta realizacije sadistične predstave, v kateri je vse dovoljeno, v kateri se sme izgovoriti in početi vse. Stran od neznanih pogledov, v popolnem zaupanju, se Merteuil in Valmont predajata svojemu ritualu, ki ga poznata samo onadva, svoji telesi in duši predajata pervezni igri. Užitek manifestirata v želji po uničenju drugega (device in krepostne soproge), v želji po uničenju Boga in Cerkve prek radikalnega ateizma in v volji po žrtvovanju, uničenju družbenih in moralnih vrednot, po uničenju človeške vrste skozi samodestrukcijo in sterilne spolne odnose.