V nedeljo ob 20. uri ne zamudite virtuozne instrumentalne glasbe Musice Cubicularis in Vaska Atanasovskega

8. festival srednjeveške in renesančne glasbe bomo nadaljevali v nedeljo, 26. avgusta, ob 20. uri, v Stanovski dvorani na Ljubljanskem gradu, s slovenskimi glasbeniki zbranimi v ansambel Musica Cubicularis (Tomaž Sevšek, čembalo; Domen Marinčič, viola da gamba ) in Vasko Atanasovski, saksofon, flavta; z koncertom »Virtuozno instrumentalno glasbo pozne renesanse in glasbo Vaska Atanasovskega«. V programu bomo tako slišali dela različnih skladateljev (Vincenzo Bonizzi, Girolamo Dalla Casa, Claudio Merulo, Diego Ortiz, Francesco Rognoni, Aurelio Virgiliano, Vasko Atanasovski).

musica cubicularis

Tomaž Sevšek, čembalo / harpsichord

Domen Marinčič, viola da gamba / viol

 

in / with

 

Vasko Atanasovski

saksofon, flavta / saxophone, flute

 

 

Virtuozna instrumentalna glasba pozne renesanse in glasba Vaska Atanasovskega

 

Vincenzo Bonizzi, Girolamo Dalla Casa, Claudio Merulo, Diego Ortiz, Francesco Rognoni, Aurelio Virgiliano, Vasko Atanasovski

 

Vasko Atanasovski se je rodil v Mariboru. Že kot osnovnošolec je osvojil prvo mesto na državnem tekmovanju mladih saksofonistov, pri sedemnajstih pa si je služil žepnino z igranjem ciganske glasbe. Pri devetnajstih se je za krajši čas pridružil legendarni skupini Quatebriga, pri dvajsetih pa se je osamosvojil in odtlej se posveča svoji glasbi. Kot vrhunski inštrumentalni solist je gostoval na nešteto ploščah, kot vodja zasedbe in avtor jazzovske glasbe pa je postavil zavidljiv niz mejnikov v slovenski glasbeni ustvarjalnosti. Njegovi najvidnejši albumi so Akupunktura (2001), Tanatos eros zasedbe Vasko Atanasovski Adrabesa Ensemble (2005) in letos izdani Attic Dance tria Atanasovski-Golob-Levačić. Mendarodno delo ga je zaneslo v Indijo, Grčijo, Švico, Belgijo, Nizozemsko in v vse sosednje države. Sodeloval je Michelom Godardom, Ewaldom Oberleitnerjen, Simonejem Zanchinijem, Robertom Bartolijem in Erichom Fisherjem. Piše skladbe za solopihala, godalne kvartete, komorne zasedbe in džezovske sestave, za lutkovne, dramske in plesne predstave.

 

Domen Marinčič je študij viole da gamba na najvišji akademski ravni zaključil pri Philippu Pierlotu na Visoki šoli za glasbo Trossingen. Poleg tega je pri Carstnu Lohffu z odliko diplomiral iz čembala, pri Albertu Rinaldiju pa je končal podiplomski študij generalnega basa. Leta 1997 je zmagal na 1. mednarodnem tekmovanju “Bach-Abel” v nemškem Köthnu, kjer je bil ponovno nagrajen tudi tri leta pozneje. V Sloveniji je večkrat nastopil z Orkestrom Slovenske filharmonije in drugimi orkestri, z mezzosopranistko Bernardo Fink pa je sodeloval na dveh večernih koncertih z neposrednim prenosom za Evropsko zvezo radijskih postaj. Kot član uveljavljenega belgijskega ansambla Ricercar Consort je med letoma 1999 in 2003 nastopil na pomembnih koncertnih prizoriščih in festivalih po Evropi. Sodeloval je pri snemanju številnih zgoščenk, ki so prejele nagrade in pohvale mednarodne strokovne javnosti. Domen Marinčič predava generalni bas in partituro igro na Oddelku za muzikologijo Filozofske fakultete v Ljubljani.

Tomaž Sevšek je s študijem orgel začel na Visoki šoli za glasbo v Freiburgu pri Zsigmondu Szathmaryju, obenem pa je študiral tudi čembalo pri prof. Robertu Hillu. Med študijem se je eno leto v okviru izmenjave dodatno izobraževal na Eastman School of Music v Rochestru (ZDA), kjer je orgle študiral pri Davidu Higgsu, čembalo pa pri Arthurju Haasu. Leta 2003 je v Freiburgu zaljučil podiplomski študij orgel in diplomiral iz čembala. Uspešno koncertira doma in v tujini (Nemčija, Avstrija, Italija, ZDA). Redno nastopa z orkestrom Slovenske filharmonije, s Komornim godalnim orkestrom Slovenske filharmonije pa sodeluje tudi kot čembalist. Poglobljeno se posveča izjemno širokemu spektru orgelske in komorne glasbe od pozne renesanse do glasbene avantgarde 21. stoletja. Tomaž Sevšek je trenutno predsednik Slovenskega orgelskega društva in sekretar in organizacijski vodja komisije TEMSIG (Tekmovanja mladih slovenskih glasbenikov).