Posebna nagrada strokovne žirije »Grdemu račku« Mini teatra na festivalu v Banja Luki

Posebna nagrada strokovne žirije »Grdemu račku« Mini teatra na festivalu v Banja Luki

 

Po dveh nagradah na Poljskem, nagradi na Češkem, Zlati paličici v Ljubljani je predstava Mini teatra Grdi raček, Hans Christian Andersena, v režiji Roberta Waltla prejela še kolektivno igralsko nagrado na 8. Mednarodnem festivalu gledališč za otroke, ki je potekal od 10. do 15. oktobra 2009 v Banja Luki.

 

Mini teater je z izjemnimi igralci Niko Rozman, Petrom Harlom in Anžetom Zevnikom,

strokovno žirijo v sestavi, profesor in režiser Bonjo Lungov iz Sofije, predsednik, Slobodan Marković, direktor Mednarodnega festivala gledališč za otroke iz Subotice in Nenad Bojić, profesorj in režiser iz Banjaluke, prepričal z igralskimi kreacijami v  predstavi Grdi raček, v režiji Roberta Waltla. Igralce so nagradili z nagrado za kolektivno igro.

 

11. mednarodni festival lutkovnih gledališč EUROFEST 2009, Slupsk, Poljska, maj 2009 (nagrada strokovne žirije za predstavo in nagrade otroške publike); Svetovni festival lutkovne umetnosti Praga, Češka, maj 2009 (posebna nagrada strokovne komisije Robertu Waltlu za sodobno lutkovno dramaturgijo v predstavi). Bienale lutkovnih ustvarjalcev Slovenije, 2009; Mednarodni lutkovni festival Ieper, Belgija, 2009; 13. bienalni mednarodni festival Zlata paličica 2009 Ljubljana (nagrada za najboljšega režiserja Robertu Waltlu); 8. Mednarodni festival gledališč za otroke Banja Luka, Bosna in Hercegovina, 2009 (kolektivna igralska nagrada)

 

O predstavi:

Predstava Grdi raček, ki je nastala po pravljici vélikega otroškega pisatelja Hansa Christiana Andersena, rekonstruira znano zgodbo – zgodbo o nesrečnem račku, ki ga nihče ni maral, ker je bil tako grd – in jo uvrsti v sodoben gledališki svet naracije, fizičnega performansa in vizualnih umetnosti. Trije igralci igrajo vrsto likov, in tako se večplastno in raznovrstno preizprašujejo medsebojni odnosi med njimi. Živali, ki jih predstavljajo, so personifikacija različnih tipov ljudi in medsebojnih odnosov. Predstava je v bistvu namenjena najmlajšemu občinstvu, vendar jo bodo sprejeli tudi odrasli, saj izpostavlja vprašanje lepote, notranje lepote, ki je pomembnejša od zunanje, raziskuje pomen družine in zavezništva ter prinaša močno in sodobno sporočilo, da je prava tista družina, v kateri je nekdo odrasel, in ne naravna, s katero nima stika. To posvojenim otrokom tudi olajša sprejemanje resnice o lastnem poreklu, v trenutku, ko so soočijo z njo. Predstava razbija strahove otrok pred drugačnostjo, pred izolacijo, skozi katero morajo, dokler ne postanejo dovolj samozavestni. Omenimo tudi vprašanja o samokontroli in vladanju na eni ter o iskreni ljubezni in prijateljstvu na drugi strani. Grdi raček je Andersenova avtobiografska transpozicija v mediju pravljice za otroke. Iskreno, nedolžno, majhno bitje bo zaradi preprostosti povzročilo bistveno spremembo v srcih drugih, omahljivih likov, sebe pa spremenilo v lepo, zrelo osebnost oziroma umetnika.