To soboto v Mini teatru FINALISTKA BORŠTNIKOVEGA SREČANJA, Tristan in Izolda!

Decembra v postdramskem gledališču Mini teatra za odrasle, študente in dijake najavljamo še eno odlično predstavo v angleškem jeziku*: letošnjo FINALISTKO BORŠTNIKOVEGA SREČANJA in NOMINIRANKO DRUŠTVA GLEDALIŠKIH KRITIKOV IN TEATROLOGOV SLOVENIJE ZA NAJBOLJŠO UPRIZORITEV V SEZONI 2011/12, predstavo TRISTAN IN IZOLDA!

*Slovenski prevodi so na voljo pri hostesah.

 

TRISTAN IN IZOLDA, 15.12. OB 20.00, MINI TEATER, KRIŽEVNIŠKA 1

Zgodba Tristana in Izolde je nenehna fluktuacija med življenjem in smrtjo, sanjami in resničnostjo - njuna ljubezen je krhka izkušnja trenutne večnosti. Ravnotežje med vsakdanjim in eteričnim, med dejanskim in abstraktnim. Eno telo. Dve srci, ki bijeta kot eno. Refleksija duš dvojčic. Njuna zgodba predstavlja priložnost izpolnitve obljube iz Raja … Kaj točno je torej razdejalo ta svet?

 

Predstava Zoltána Balázsa v Mini teatru išče odgovor na to vprašanje. Z raziskovanjem občutljivega ravnovesja odnosa med moškim in žensko ter z nevsakdanjimi sredstvi. Režiserjevo in igralsko raziskovanje občutljivega ravnovesja odnosa med moškim in žensko z nevsakdanjimi sredstvi v ljubezenski zgodbi večnih ljubimcev, ki izniči vse težave današnjega sveta, odstrani verske in socialne predsodke ter v boju za osebno srečo (iz)briše meje konvencionalnosti.

 

IZ KRITIK

»Predstavam, uvrščenim na letošnji festival, gre bolj kot za zgodbe, za moč gledališkega izraza /…/ s svojo sodobnostjo, razvitostjo in kompleksnostjo še utrjujejo vtis, da gledališki medij na Slovenskem ni v povojih.« mag. Primož Jesenko, selektor 47. FSB

 

»Uprizoritev, polna drobnih in inteligentnih rešitev, estetskih dolivov in skrivnostne, racionalno neujemljive ambivalentnosti (scenografija in kostumografija Ane Savić Gecan) je izlet v skrajno avtorski pogled ljubezenskega diskurza Tristana in Izolde, ki se povsem legitimno izolira od linearnih postopkov.« Zala Dobovšek, Delo, 12.4.2012

 

»Pri interpretiranju mitološko zgodbo Tristana in Izolde režiser radikalno skrajša, očisti obrobnih situacij in stranskih likov, tudi konkretnejših zgodovinskih referenc in tradicij upodabljanja. Jedrna napetost je usmerjena v ljubezenski trikotnik Izolde, Tristana in njegovega strica Marka Kornvalskega, torej v relacijsko zožan in večkratno pregneten čustveni teritorij. Krčenje dialogov na osnovni, najnujnejši pomen razširi prostor dodatnim kodom - neprekinjenemu koreografiranemu gibanju, simbolni govorici in scenskemu minimalizmu.«Zala Dobovšek, Delo, 12.4.2012

 

TRISTAN IN IZOLDA

Navdih: Jean Cocteau

Koncept in režija: Zoltán Balázs

Igrajo: Vesna Kuzmić, Ana Urbanc, Jernej Čampelj, Robert Korošec, Rok Kunaver, Tadej Pišek in Marko Ujc

Dramaturgija: Judit Góczán

Scenografija in kostumografija: Ana Savić Gecan

Asistent režiserja: David Cerar

Vodja predstave: Sylvia Huszár

Tehnična ekipa: Tilen Vipotnik, Marko Levičnik in Anže Kreč

Koprodukcija: Mini teater, Ljubljana, in Maladype Theater, Budimpešta

 

Predstava za odrasle, študente in dijake v angleškem jeziku.

Pri hostesah je na voljo slovenski prevod.

 

Trajanje predstave: Trajanje predstave: 60 minut

Premiera: 24. marec 2012 ob 20.00, Mini teater Ljubljana

 

O REŽISERJU

Zoltán Balázs, igralec in režiser, se je rodil leta 1977 v mestu Cluj Napoca v Romuniji. Diplomiral je kot igralec in režiser na Univerzi za gledališče in filmsko umetnost v Budimpešti. Sodeloval je v mnogih tujih delavnicah, med njimi delavnici Vasilyeva in Jozsefa Nagya v Avignonu. Učil se je od Roberta Wilsona v Parizu ter zaključil tudi režijski tečaj Evropske gledališke zveze v Stuttgartu. Med njegove najpomembnejše uprizoritve sodijo: Šola za muflone Michela de Ghelderodeja, Črni Jeana Geneta, Empedocles Friedricha Hölderlina, Pelléas in Mélisanda Mauricea Maeterlincka, Leonce in Lena Georga Büchnera, Faust I-II. J.W. Goetheja, Platonov A.P. Chekhova in Dantejev Pekel.

Balázs skuša skozi svoje uprizoritve občinstvu ponuditi zgoščeno in kompleksno gledališko izkušnjo, takšno, ki nagovarja čustva in čute, medtem ko sceno, gibanje in glasbo postavlja na isto raven besedilom. Po svoji zadnji premieri Kot labod po zgodbi P.I. Čajkovskega leta 2011 v letu 2012 deluje predvsem v lastnem Maladype Theatru v Budimpešti, katerega umetniški vodja je že od leta 2001 ter se obenem pripravlja tudi na novo predstavo Don Carlos/Egmont F. Schillerja in J.W. Goetheja, v sklopu projekta »Puppet Nomad Academy 2«, ki ga podpira EU (EACEA), pa je v koprodukciji in partnerstvu z Mini teatrom pripravil tudi novo postdramsko predstavo - zgodbo Tristana in Izolde.

 


Predstava je nastala v okviru mednarodnega evropskega projekta »Puppet Nomad Academy 2«, ki ga sofinancira Evropska komisija, program Kultura (2007-2013). Vsebina komunikacije je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.