Mini teater na mednarodni filmski in lutkovni festival Holon v Izrael!

MINI TEATER SE ODPRAVLJA NA MEDNARODNI FILMSKI IN LUTKOVNI FESTIVAL HOLON V IZRAEL, KJER SE BO V SOBOTO, 20. JULIJA OB 10.30 IN 12.30 PREDSTAVIL Z DVEMA PONOVITVAMA VIRTUALNE PREDSTAVE PALČICA, TOKRAT V HEBREJŠČINI.

Robert Waltl je predstavo do sedaj odigral v dvajsetih jezikih: slovenščini, hrvaščini, angleščini, nemščini, italijanščini, španščini, francoščini, armenščini, flamščini, poljščini, romunščini, češčini, turščini, madžarščini, litvanščini, srbščini, ruščini, beloruščini, farsiju (Iran) in urduju (Pakistan), ki se jim bo zdaj pridružila tudi hebrejščina, predstava pa je gostovala že na številnih festivalih, navedenih tudi v nadaljevanju.

ROBERT WALTL IN IVICA BUJAN BOSTA V OKVIRU FESTIVALA IZVEDLA TUDI VEČDNEVNE DELAVNICE NA TEMO DRAMATURGIJA LUTKOVNE PREDSTAVE.

DELAVNICE DRAMATURGIJA LUTKOVNE PREDSTAVE

V številnih evropskih državah so dramaturgi redno zaposleni v državnh gledališčih kot svetovalci pri besedilih, prevajalci, založniki, raziskovalci, ideologi in filozofi. Toda njihovi vloga in funkcija ostajata precej zamegljeni in napačno razumljeni. S črpanjem iz študije Mary Luckhurst (Dramaturgy, 2003) Brechtove institucionalizirane vloge kot mediatorja med teorijo in prakso, pisanjem in analizo, gledališkim zgodovinarjem in sodobnim kritikom, filozofom in politikom, igralcem in občinstvom, Ivica Buljan in Robert Waltl razvijata delavnico dramaturške teorije in prakse. Robert Waltl in Ivica Buljan sta izpeljala že več kot 50 lutkovnih in (post)dramskih predstav s priredbami znanih avtorjev - od Andersena, Grimma, Perraulta do sodobnih evropskih pisateljev (Jelinek, Mueller, Handke, Hilling, Pasolini, Walser, Koltes, Mishima, Cvetajeva, Guibert) – zato bosta v delavnicah predstavila tudi različne oblike priredb za lutkovno gledališče.

Neizpodbitna oživitev lutkovne umetnosti, ki smo ji priča od 90. let naprej, povezana tudi z nelutkovnim gledališčem, prinaša namreč nove dramaturške zamisli, sveže pristope, posvečanje tako vsebini kot obliki, predstave, namenjene ne več le otrokom, pač pa tudi odraslim ... kar prinaša pomembno spremembo v posvečanju gledališkim vrednotam ter ne le vizualni privlačnosti in veščinam. Za lutkarstvo je pomembno namreč vse našteto, zlasti v času, ko se število izvajalcev z malo ali nič izkušnjami v lutkovni tehniki veča, problem uravnovešenja tehničnega, vizualnega in verbalnega še ni razrešen popolnoma, pojavlja pa se tudi manko izkušenih lutkovnih režiserjev.

Če tehničnim pripravam in veščinam, konstrukciji, koreografiji in upravljanju ni posvečenega dovolj časa in pozornosti, je to gledalcem namreč vidno takoj. Njhovo nezadovoljstvo pa prispeva k še težje opredeljivemu pomanjkanju koherentnosti. Primer tega so, denimo, predstave, v katerih je scenografija čudovita, lutke lepo upravljane, toda smisel zgodbe je izgubljen v simbolih in metaforah, ki jih povprečni gledalec ne razume, ali pa gre le za osnovno pomanjkanje notranje logike v razvoju dogodkov.

O FESTIVALU

Na letošnjem festivalu, ki bo potekal od 18. do 27. julija 2013, bodo uprizorjene premiere, ducat vodilnih lutkarjev iz Izraelna in tujine, mednarodne filmske produkcije in več kot 70 dejavnosti za odrasle in Otroke, ki bodo prepletale različne lutkovne tehnike in nastope.

 

Letos bosta poleg Mini teatra sodelovali le še dve gledališče iz tujine, kar predstavlja izjemno čast in priznanje tako ta Slovenijo kot tudi za Mini teater ter Roberta Waltla in Ivico Buljana. Poleg Mini teatrove Palčice bosta s svojima predstavama nastopili še gledališči Trukitrek in El Retrete de Dorian Gray iz Španije ter 2 dokumentarna filma (Beauty is emberassing in Turnabout – the story of the Yale puppeteers) iz ZDA ter številna odlična izraelska gledališče.

Mednarodni filmski in lutkovni festival že od leta 1995 poteka v mestu Holon v Izraelu. V organizaciji Izraelskega lutkovnega centra vključuje in gosti približno 30 predstav domačih in mednarodnih ustvarjalcev, konference, razstave, ulično povorko, delavnice za profesionalce in amaterje, enodnevno delavnico vključevanja lutk v terapijo, razstavo v Centru muzejev n galerij in poseben prikaz Lutkarstvo na zaslonu.

Pestro dogajanje, vključno z raznolikim sejmom, delavnicami na prostem, odri za predstav in velika kavarna na prostem bodo potekali okoli edinstvenega kompleksa Lutkovnega centra.

Od leta 2006 festival ponuja poseben oder tudi lutkam v filmskem mediju: filmi z lutkami, dokumentarci o lutkarjih, televizijski programi in oglasi, ki uporabljajo lutke.

Namen in cilj festivala je občinstvu predstaviti čim več vidikov in odtenkov lutkovnega gledališča kot kakovostne, dostopne in komunikativne umetniške oblike za vsako občinstvo. Povečati želi zavedanje občinstva o kompleksnosti umetniškega ustvarjanja na tem področju, tako na odru kot na platnu. S spodbujanjem interakcije s tujimi ustvarjalci in njihovimi predstavami želi razširiti horizonte izraelskih umetnikov ter s sodelovanjem in delavnicami obenem promovirati nove kanale za umetniško izražanje

O PALČICI

Palčica je ena najlepših in najtankočutnejših Andersenovih pravljic nasploh. To je zgodba o deklici Palčici, ki zaradi svoje nežnosti in krhkosti doživlja različne usode, iz katerih s svojo srčnostjo in ljubeznijo vedno najde pravo pot. Andersenove pravljice zmeraj govorijo o iniciacijskem procesu, potovanju, ki ga mora človek narediti, da se reši iz težav. Na koncu je  nesreča Palčice nagrajena.

Prva virtualna lutkovna predstava na svetu je kombinacija računalniške animacije z lutkovno predstavo. Palčica je ena najlepših in najtankočutnejših Andersenovih pravljic nasploh. To je zgodba o deklici Palčici, ki zaradi svoje nežnosti in krhkosti doživlja različne usode, iz katerih s svojo srčnostjo in ljubeznijo vedno najde pravo pot. Andersenove pravljice zmeraj govorijo o iniciacijskem procesu, potovanju, ki ga mora človek narediti, da se reši iz težav. Na koncu je nesreča Palčice nagrajena.

Dogajanje v virtualnem računalniškem okolju, ko pravljični junaki na platnu oživijo, otroci pa s pomočjo animatorja in ob pomoči občinstva rešujejo glavno junakinjo iz zapletenih situacij in predstavo tako tudi sami aktivno soustvarjajo. Vsaka situacija je sestavljena iz dveh ali več različnih rešitev. Otroci skupaj z animatorjem določijo potek in izberejo značaje za ustrezno situacijo.

Celotna pravljica je strukturirana kot igra z močnim poudarkom na kreativnem skupinskem delu. Pravilna rešitev in odločanje znotraj posameznih situacij pa pomensko vrednost klasične lutkovne predstave še nadgrajuje z vpeljevanjem izobraževalno- didaktičnega elementa. Ker pa avtorji predstave želijo približati delovanje zahtevne tehnologije otrokom, se otroci po predstavi lahko sami preizkusijo v vlogi animatorjev in obudijo v življenje glavne junake pravljice.

Odprtost in gnetljivost virtualnega prostora omogoča Andersenovi pravljici bogato kreativno okolje, komunikacija med platnom in najmlajšimi pa navdušuje tako starše kot tudi stroko.

PALČICA - FESTIVALI IN GOSTOVANJA:

Svetovni festival UNIMA, Rijeka, Hrvaška 2004, LUTFEST Sarajevo, BIH, 2004, Lutkovni festival Beograd, SiCG, 2004, Exodos festival Ljubljana 2004, Lutkovni festival Teheran, Iran, 2004;Solo pupeet festival Lodz, Poljska, 2005; Festival sodobih scenskih umetnosti Milano, Italija, 2005; Lutkovni festival Istanbul, Turčija, 2005; 2005; Festival de Teatro de La Habana, Kuba, september 2005, Mednarodni festival otroški gledališč EUROFEST, Slupsk, Poljska 2006; Multikids- mednarodni fesival Dunaj, Avstrija, junij 2006, festival Zadar Snova, Zadar, Hrvaška 2006, Festival poklicnih gledališč za otroke, Banja luka 2006, Bosna in Hercegovina, oktober 2006, World performing art festival Lahore, Pakistan, november 2006, gostovanje vZagrebačkom kazalištu mladih (Zekaem) in v Kulturnem centru Velika Gorica, Hrvaška, november 2006, Mednarodni festival lutkovne animacije – Euromarionete, Arad, Romunija, 2007, Svetovni festival lutkovne animacije Praga 2007,Češka, 2007; Dubrava, Hrvaška, 2007; Festival lutkarjev, Lingen, Nemčija, 2007; Mednarodni festival lutkovnih gledališč Ieper, Belgija, 2007; Festival Europalia, Gent,Belgija, 2008; Festival Obrovačko Ljeto, Obrovac-Zadar, Hrvaška, 2008; Mednarodni festival FairyTaleDay, Yerevan, Armenija, 2008; Pikin festival Velenje, Slovenija, 2008;  gostovanje v Lutkovnem gledališču Mostar, Bosna in Hercegovina, 2008;  MESS Sarajevo, Goražde, Bosna in Hercegovina, 2008: Festival Zvezdarište, Beograd, Srbija, 2009; Mednarodni lutkovni festival Klaipeda, Litva, 2009, Kövér Béla, Szeged, Madžarska, 2012, Mednarodni festival otroških gledališč Otvoreni univerzitet Subotica, Srbija, 2012; Mednarodni lutkovni festival Moskva, Rusija, 2012; Mednarodni filmski in lutkovni festival Holon v Izraelu.