Palčica na festivalu sodobnih scenskih umetnosti v Milanu

Prva virtualna lutkovna predstava na svetu, Palčica, v produkciji Foruma in koprodukciji Cankarjevega doma na festivalu sodobnih scenskih umetnosti v Milanu
Milano – Robert Waltl, gledališki igralec in lutkar,  bo med 5. in 7. majem gostoval v Milanu v Italiji, kjer bo sodeloval s predstavo Palčica  na 6. festivalu sodobnih scenskih umetnosti.
Več o festivalu najdete na: www.giardinidixpo.org

Robert Waltl se bo predsatvil z virtualno lutkovno predstavo Palčica , ki je ob premieri, decembra 2003, vzbudila zanimanje ustvarjalcev sodobnega svetovnega gledališča.

Dosedaj je bila prikazana na več prestižnih festivalih v Iranu, Venezueli, Bosni in Hercegovini, Srbiji in Črni gori, na Hrvaškem, na Polsjkem, med drugim tudi lani na svetovnem lutkovnem kongresu in festivalu UNIMA na Reki in ljubljanskem festivalu sodobnih gledaliških umetnosti Exodos.

Letos so s to predstavo povabljeni še na festivale v Nemčiji, Turčiji, Kubi, Kitajski, Hrvaški in na Slovaškem.

Waltl, ki je tudi režiser predstave se je naslonil na besedilo Hansa Christiana Andersena, katerega 200.letnico rojstva praznujemo letos. Avtorja koncepta sta  Darij Kreuh in Tadej Fius, animator je Robert Waltl, likovna podoba Ana Košir, glasba Špela Avsenak, dramaturg Ivica Buljan, tehnična podpora pa Sekvenca d.o.o.

Prva virtualna lutkovna predstava je kombinacija računalniške animacije z lutkovno oziroma gledališko predstavo, ki se odvija v virtualnem računalniškem okolju. Pravljični junaki na platnu oživijo s pomočjo animatorja in ob pomoči občinstva rešujejo glavno junakinjo iz zapletenih situacij. Odprtost in gnetljivost virtualnega prostora omogoča Andersenovi pravljici bogato kreativno okolje, kar navdušuje najmlajše gledalce, saj predstavo lahko tudi sami aktivno soustvarjajo.Vsaka situacija je sestavljena iz dveh ali več različnih rešitev. Otroci skupaj z animatorjem določijo potek in izberejo značaje za ustrezno  situacijo. Vsa pravljica je strukturirana kot igra z močnim poudarkom na kreativnem skupinskem delu. Pravilna rešitev in odločanje znotraj posameznih situacij pa pomensko vrednost klasične lutkovne predstave še nadgrajuje z upeljevanjem izobraževalno- didaktičnega elementa. Ker pa avtorji predstave želijo približati delovanje zahtevne tehnologije otrokom, se otroci po predstavi lahko sami preizkusijo v vlogi animatorjev in obudijo v življenje glavne junake pravljice.