Premiera Pepelke v režiji Roberta Waltla v zagrebškem gledališču Trešnja

Mestno gledališče Trešnja v Zagrebu napoveduje premiero Pepelke (Pepeljuga) Charlesa Perraulta, v soboto, 21. januarja 2006, ob 19. uri. To najbolj priljubljeno pravljico vseh časov je na gledališki oder postavil slovenski režiser in direktor Mini teatra Robert Waltl. Besedilo je prevedel in priredil Ivica Buljan. Pod scenografijo je podpisana oblikovalska skupina NUMEN, kostumografija je delo Ane Savić Gecan, ki je ena najbolj uspešnih kostumografinj na Hrvaškem in Sloveniji (Dan umorov v zgodbi o Hamletu, Schneewittchen After Party, Medeja material, Janko in Metka, Mojca Pokrajculja idr). Koreografinja predstave je Irma Omerzu, glasbo je napisal TBF. V vlogi Pepelke bo nastopila gostujoča mlada igralka Ivana Roščić, v vlogi Pripovedovalca pa Stjepan Perić. Ostale vloge imajo redni člani igralskega ansambla Gledališča Trešnja (Radovan Ruždjak, Senka Bulić, Aleksandra Naumov, Sanja Hrenar, Richard Simonelli in Višnja Babić). V predstavi pa bo nastopila tudi zagrebška break dance skupina Mystical Skillz i FreeStyle Kings.

O predstavi:
Vsi beremo pravljice, nekatere izmed njih pa so nam najljubše. Pepelka je proglašena za najbolj priljubljeno pravljico vseh časov, in to po skoraj 300 letih ko je bila napisana izpod peresa Charlesa Perraulta. Pepelka je zgodba o dobri in hrabri deklici, ki je vsa nesrečna in zapuščena, ker je oče pripeljal v hišo mačeho in njeni hčeri, ki Pepelke ne marajo. Pepelka kljub vsemu ostane dobra; stari ženici da zadnji kos kruha. Mačehini hčeri pa se šopirita in se s plesno učiteljico pripravljata na ples, ki ga bo priredil princ na svojem gradu.
Pepelka si je zapomnila, kar je videla pri plesnih vajah svojih polsestra. Starka-vila ve za Pepelkino željo, da bi namreč tudi ona rada šla na grad. Res ji priskrbi vse potrebno za ples. V gradu je plesni večer. Čez čas pride tudi čudovito lepa Pepelka. Vsi se ji klanjajo. Princ je očaran. Mačeha in hčeri niti ne slutijo, da je to Pepelka. Slavnost se nadaljuje. Pepelka na vse pozabi, ko pa presrečna odhiti domov, izgubi čeveljček. Princ ji sledi, vendar je ne najde.
Princ skliče vse čevljarje, da bi zvedel za lastnico čeveljčka. Toda nihče mu ne more pomagati. Zato gre na pot. Po dolgem iskanju pride tudi v hišo Pepelkinega očeta. Sestri zaman poskušata obuti čeveljček, ki ga je prinesel princ. Pepelki pa zdrsne njen čeveljček na tla. Princ ga ugleda in v Pepelki spozna svojo kraljično. Nihče ju ne bo več ločil.
Perrault je odkril umetniško pravljico: ona pripada žanru mističnosti, s svojim naivnim in enostavnim stilom se opira na ostrino, pedantnost in akademičnost. Gledališka uprizoritev v režiji Roberta Waltla se vrača k prvotnemu Perraultovemu sporočilu, da pravljica ne pripada izključno samo otroški publiki, temveč tudi odraslim, poslušanju v dolgih nočeh…

O režiserju:
Robert Waltl (1965), igralec, režiser, lutkar in umetniški vodja Mini teatra, je uspel tudi na Hrvaškem. Za svoje režije (Čudovite dogodivščine vajenca Hlapiča I. B. Mažuranić, Puškinova Pravljica o ribiču in ribici in Palčica v Gradskem kazalištu Žar ptica Zagreb, Andersenova Vžigalnik in Rozmanova Janko in Metka v Otroškem gledališču Osijeku Volk in kozlički bratov Grimm, Stoisavljevićevi Norveški gozdovi v teatru ITD v Zagrebu, Andersenova Mala morska deklica v Zagrebškem gledališču mladih ZeKaeM) je prejel številne nagrade in priznanja na Hrvaškem. Društvo dramskih umetnikov Hrvaške je lani podelilo nagrado za najboljšo lutkovno predstavo ali predstavo za otroke in mladino Andersenovi Palčici v režiji Roberta Waltla. Isto nagrado pa je Waltl prejel že pred tremi leti za predstavo Pravljica o ribiču in ribici , lani pa je bil nominiran za predstavo Vžigalnik.