Mini teater gostuje po Armeniji in Belorusiji še v Venezueli in v Bosni in Hercegovini

MINI TEATER GOSTUJE PO ARMENIJI IN BELORUSIJI ŠE V VENEZUELI IN V BOSNI IN HERCEGOVINI

 

Po izjemno uspešnem gostovanju Mini teatra v Armeniji, kjer so na mednarodnem lutkovnem festivalu Dsegh, predstavili Waltlovo svetovno virtualno uspešnico Palčica in na velikem lutkovnem festivalu v Minsku v Belorusiji, kjer so prikazali Osla Nazarenskega v režiji Edija Majarona, se Mini teater odpravlja na nova gostovanja, najprej v Venezuelo, kjer bo na mednarodnem gledališkem festivalu Teatro de Oriente v Barceloni in Puerta la Cruzu, 20. in 21. oktobra, prikazan Muellerjev Kvartet v režiji Ivice Buljana.

Po Venezueli pa bodo nadaljevali gostovanje v Bosni in Hercegovini, kjer bodo med 25. in 27. oktobrom odigrali 4 predstave virtualne Palčice v Mostarju, Goraždu in Sarajevu na mednarodnem gledališkem in filmskem festivalu MESS.

 

Festival Oriente v Venezueli, se odvija letos že triintrideseto leto zapored in je ena najstarejših gledaliških manifestacij v Južni Ameriki, katero je osnoval in jo še zmeraj vodi gledališki režiser in direktor Kiddio Espagna.

Letošnji festival se odvija pod geslom “S kulturo proti barbarstvu”, na njem pa bo prikazanih 31 predstav, od katerih jih bo 24 iz domače in sedem iz tuje produkcije. Poleg  Mini teatra na festivalu gostujejo gledališča iz Francije, Španije, Peruja, Argentine in Kolumbije.

Kvartet je nastal v produkciji Mini teatra iz Ljubljane, Novega kazališta in Teatra ITD iz Zagreba, Mestnega gledališča Ptuj, SSG Trst in Cankarjevega doma. Do sedaj je izveden več kot tridesetkrat na festivalih v Sloveniji, na Hrvaškem in Italiji. Znamenito zapeljivko Markizo Merteuil in vikonta Valmonta igrata Ana Karić in Robert Waltl, v predstavi pa nastopa še Tvrtko Dujmović, basist rock skupine Tigrova mast iz Zagreba.

Režiser je Ivica Buljan, avtorja scene sta Ben Cain in Tina Gverović, kostumografinja Ana Savić Gecan, avtor glasbe pa Mitja Vrhovnik Smrekar.

Heiner Müller danes v okviru evropskega (post)modernizma predstavlja klasično ime. S samo "dvema osebama" – če pri Müllerjevi dramaturgiji sploh lahko govorimo o osebah – pisec (re)konstruira Nevarna razmerja. Prav v Kvartetu so ohranjene vse bistvene značilnosti Nevarnih razmerij. Medtem ko se Laclosov roman odvija v "velikem gledališču sveta", je svet v Kvartetu samo nakazan, v bistvu pa je odsoten. Ta "bunker po tretji svetovni vojni", kakor ga v didaskalijah opiše avtor, nakazuje idejo zaprtega prostora, tajnih društev, mesta realizacije sadistične predstave, v kateri je vse dovoljeno, v kateri se sme izgovoriti in početi vse. Stran od neznanih pogledov, v popolnem zaupanju, se Merteuil in Valmont predajata svojemu ritualu, ki ga poznata samo onadva, svoji telesi in duši predajata pervezni igri. Užitek manifestirata v želji po uničenju drugega (device in krepostne soproge), v želji po uničenju Boga in Cerkve prek radikalnega ateizma in v volji po žrtvovanju, uničenju družbenih in moralnih vrednot, po uničenju človeške vrste skozi samodestrukcijo in sterilne spolne odnose.

Mini teater pa se te dni odpravlja še na gostovanja v Bosno in Hercegovino, kjer bodo najprej na mednarodnem gledališkem festivalu za otroke v Banja luki prikazali Waltlovega Grdega račka z mladimi igralci Niko Rozman, Anžetom Zevnikom in Petrom Harlom (16.10.),  in kasneje po prihodu ekipe iz Venezuele še na mednarodnem gledališkem festivalu MESS v Sarajevu, kjer bodo predstavili Waltlovo virtualno lutkovno predstavo Palčica.
Predstavo bodo v okviru tekmovalnega programa najpomembnejšega gledališkega festivala v BiH, MESS, odigrali v nedeljo 26. oktobra dvakrat v Sarajevu.  Miniteatrovci pa bodo v okviru gostovanja v Sarajevu dve predstavi brezplačno podarili tudi otrokom v Mostarju (25.10) in v Goraždah (27.10).