Macbeth prvič po slavju na BS v Mariboru in festivalu v Havani na Kubi- ponovno v Ljubljani! Ne zamudite

Po izjemnem uspehu na letošnjem Borštnikovem srečanju, ko je predstava Macbeth after Shakespeare v reziji Ivice Buljana prejela Veliko nagrado BS, Marko Mandić nagrado za vlogo Macbetha in Jure Henigman nagrado za mladega igralca ter po izjemnem uspehu s predsatvo na 13. Mednarodnem gledališkem festivalu v Havani na Kubi, vas vabimo, da si zmagovalno predstavo ponovno ogledate v Ljubljani, v Mini teatru na Križevniški 1.

Predstava bo v nedeljo, 15. novembra ob 20.uri.

Nakup kart po ceni 10 €, za študente in upokojence 8 €.

Ne zamudite izjemne predstave z izjemnimi igralci!

 

Heiner Müller: MACBETH AFTER SHAKESPEARE

Režija: Ivica Buljan
Prevod: Milan Štefe
Kostumografija: Ana Savić-Gecan
Scenografija: son:DA
Skladatelj: Mitja Vrhovnik Smrekar
Koreografija: Tanja Zgonc
Dramaturgija: Diana Koloini
Lektorica: Mateja Dermelj
Producent: Robert Waltl

 

Igrajo:
Marko Mandić
Milena Zupančič
Polona Vetrih

Jurij Drevenšek
Jure Henigman

Jose
Stipe Kostanić

Domen Valič

Anže Zevnik

 

 

 

 

Mini teater za predstavo Heinerja Müllerja Macbeth po Shakespearu (Macbeth after Shakespeare) v režiji Ivice Buljana prejel veliko nagrado, igralsko nagrado in nagrado za mladega igralca na 44. Festivalu Borštnikovo srečanje!

 

Strokovna žirija letošnjega 44. Festivala Borštnikovo srečanje (FBS) v sestavi Mario Brandolin, Gregor Butala, dr. Maja Haderlap, mag. Mojca Jan Zoran in dr. Blaž Lukan, predsednik, je podelila veliko nagrado 44. Festivala Borštnikovo srečanje slovensko-hrvaški predstavi Heinerja Müllerja Macbeth po Shakespearu (Macbeth after Shakespeare) v režiji Ivice Buljana in v produkciji Mini teatra ter koprodukciji Kovog kazališta Zagreb, Cankarjevega doma Ljubljana in ZeKaeM (Zagrebačko kazalište mladih). Milan Štefe je poskrbel za prevod predstave, Ana Savić Gecan za kostumografijo, son: DA za scenografijo, Mitja Vrhovnik Smrekar za glasbo, Tanja Zgonc za koreografijo. Dramaturginja predstave je Diana Koloini, lektorica Mateja Dermelj, producent Robert Waltl, vodja tona Jasmina Bernjak, vodja luči Franc Albrecht ter fotograf Miha Fras. V predstavi igrajo Marko Mandić, Milena Zupančič, Polona Vetrih, Jurij Drevenšek, Jure Henigman, Jose, Stipe Kostanić, Domen Valič in Anže Zevnik. Marko Mandić je na 44. FBS za glavno vlogo pri predstavi Macbeth prejel eno izmed petih enakovrednih igralskih nagrad, Jure Henigman pa je za vlogo kralja Duncana prejel nagrado za mladega igralca.

Velika nagrada FBS
Strokovna žirija 44. FBS ugotavlja, da uprizoritev Macbeth po Shakespearu raste v asketski, a celovit, na videz neobvladljiv in nevaren organizem, v uprizoritveno telo, ki pa vseskozi dramaturško in režijsko premišljeno vodi nastopajoče po robovih čiste moči ter v svoj tok neubranljivo povleče še gledalca.

Buljanov Macbeth za popoln učinek ne potrebuje ničesar razen igralcev, zanaša se na njihovo mladostno, moško energijo, ki ji dodaja izkušenost dveh igralk, ene prav tako v moški vlogi, in jih spusti v gladiatorsko areno, kjer poteka boj telo na telo, v katerem ni nikomur prizanešeno, hkrati pa se nenehno zaveda, da je arena tudi gledališki oder, na katerem se je mogoče poigravati, kolikor se da, in se igre tudi v vsakem trenutku zavedati. Macbethova surova igra se odvija v neposredni bližini gledalca, ki hočeš nočeš tudi sam postane del te peklenske, do dna razgaljene uprizoritve.

Igralska nagrada
Marko Mandić je odigral Macbetha z neustavljivo, a vseskozi nadzorovano močjo, na skrajni meji razumskega in že čez njo, a hkrati iz samega jedra njegove eksistencialne in bivanjske resnice.

Mandićev Macbeth je zdaj otrok, ki razdira svet za zabavo, zdaj sin, ki z materino pomočjo preverja moč in oblast, zdaj ljubimec, ki pada v globine erotike in igre, zdaj človek z gonom po udejanitvi volje do moči zaradi nje same in zaradi slasti, ki prihaja z njenega dna, zdaj slehernik, ki ne more razumeti, da njegovo prizadevanje navsezadnje trči ob nedoumljivo, iracionalno moč, ki svet vendarle vrne na stari tir. Marko Mandić je do kraja telesen igralec, do zadnje mišice razgibana statua, ki pa ji še bolj kakor v svet usmerjena akcija robove kleše v sebe samega obrnjena in nenehno sprašujoča trpnost.

Nagrada za mladega igralca
Igro Jureta Henigmana v različnih vlogah v uprizoritvi odlikujejo raznovrstni igralski izrazi, suverenost, natančnost in divja energija.

Kljub navzven prevladujoči divji energiji, ki je v igri Jureta Henigmana kot vodilo v polni meri prisotna od začetka do konca uprizoritve, so liki, ki jih igralec udejanja, natančno zasnovani, izrazno igralsko pestri in nadzorovani. Henigman igralsko ne podlega moči in energiji uprizoritve, temveč jo s svojimi, tudi tehnično izdelanimi vlogami, ustvarja, nadzoruje in stopnjuje do skoraj neznosne intenzitete.

O programu FBS
Strokovna žirija letošnjega 44. BFS ugotavlja, da program, ki ga je izbrala selektorica dr. Barbara Orel, avtorsko suvereno reflektira, torej tako odseva kot premišlja slovensko gledališče danes, hkrati pa obžaluje, da izbor selektorice ni bil izveden v celoti, saj se festivala ni udeležila izbrana uprizoritev Slovenskega stalnega gledališča Trst. Člani žirije tudi letos ponavljamo lansko ugotovitev, da je sodelovanje dveh članov žirije, ki ne prihajata iz slovenskega gledališkega prostora, hkrati pa slovensko gledališče poznata, prispevalo k objektivnejšemu pogledu na izbrane uprizoritve, in priporočamo, da festival to prakso ohrani. – Žirija letos ni podelila nagrade za gledališke inovacije in estetski preboj, saj je mnenja, da nobena uprizoritev v programu ni ustrezala specifičnim kriterijem zanjo, vse svoje odločitve pa je sprejela soglasno.

 

Izjemen uspeh Mini teatra na gostovanju s predstavo Ivice Buljana Macbeth po Shakespearju, Heinerja Müllerja na mednarodnem festivalu” Festival de Teatro de La Habana” v Havani na Kubi

 

Teden dni po tem, ko je bila na Borštnikovem srečanju v Mariboru predstava Macbeth po Shakespearu v režiji Ivice Buljana in produkciji Mini teatra iz Ljubljane, Cankarjevega doma in Novog kazališta iz Zagreba proglašena za najboljšo predstavo v Sloveniji, predstava doživela še dve zelo uspešni izvedbi na 13. mednarodnem festivalu de Teatro de la Habana na Kubi. Festival je potekal med 30. oktobrom in 8. novembrom v dvajsetih različnih gledaliških dvoranah v Havani, ki je eden največjih gledaliških centrov na svetu z močno tradicijo, ki povezuje kolonialno poreklo s karibskimi elementi in vplivi Stanislavskega in kasnejših ruskih šol.

 

Prikazano je bilo petdeset predstav iz ZDA, Francije, Belgije, Turčije, Italije, Danske, Velike Britanije, Španske, Konga … Poleg predstav in južne Amerike je bilo moč videti nove gledališke izvedbe iz Argentine in Čila ter predstavitev nemškega gledališča z dramami Dee Loher in Darje Stocker v kateri je kultno berlinsko gledališče Maksim Gorki predstavil predstavo Rojeni iz jeze režiserja Armina Patrasa.

Kritičarka Isabel Cristina je v besedilu pod naslovom Scotch Tape zapisala, da je slovensko-hrvaška predstava Macbeth po Shakespearu izzvala ogromen interes občinstva, ki je prvi večer fizično vdrla v dvorano Bertolt Brecht, medtem ko je na drugi predstavi zaradi velikega števila obiskovalcev moral biti organiziran poseben režim vstopa. Tisti, ki so si uspeli ogledati to predstavo so bili priča nepozabni izkušnji, je zapisala Cristina, ki navaja, da so obiskovalci bili izpostavljeni tisočim podrobnostim, ki zahtevajo pozornost od prvega prizora močne fizične ekspresije do navdahnjenih improvizacij. Osupljiva je kombinacija moških teles in golega odra na kateri je dominanten element Scotch tape, surovost izvedbe poskrbi, da si bo občinstvo za vedno zapomnilo to posebno noč in pristno moderno stvaritev. V vrhunski izvedbi izstopa odlična Milena Zupančič v vlogi Lady Macbeth in Marko Mandič kot igralec močnega telesa in glasu, ki Macbethovo trpljenje in paranojo predstavlja kot osebno trpljenje igralca, kar izzove impresiven vtis.

Kritika zaključuje s stavkom, da je Macbeth po Shakespearu tragedija brez pompa, resnična parodijska tragedija ob začetku novega stoletja.

Amelia Duarte de la Rosa iz časopisa Granma piše, da dvourni spektakel temelji na intenzivnem fizičnem delu igralcev, transgresiji klasičnega gledališča v različne ravni seksualnega in verbalnega nasilja. Heiner Müllerjeva interpretacija Shakespearovega besedila še močnejše podčrtava hipokritnost in manipulatorska nagnjenja politike, v Buljanovi predstavi devet igralcev s silovito energijo prikazujejo Macbethovo tragedijo kot konstantno katastrofo človeštva. Predstava prikazuje univerzalnost scenskega jezika brez obzira iz katerega družbenega in kulturnega konteksta izvira.

V sklopu festivala so potekale delavnice, Ivica Buljan je za študente Akademije dramskih umetnosti v Havani vodil seminar o gledališču Heinera Müllerja.

 

Letošnji mednarodni festival v Havani »13th International Theatre Festival / Festival de Teatro de La Habana«, je potekal od 30. oktobra do 8. novembra 2009 in je bil posvečen 50-letnici delovanja Kubanskega gledališča v obdobju Revolucije.

 

Festival, ki je bil ustanovljen leta 1980 velja danes za največji in najbolj odmeven festival na Kubi. Vključuje vse zvrti uprizoritvenih umetnosti, namenjene odraslim in otrokom. Poteka na različnih mestnih lokacijah, od starodavnih zidov na prostem, muzejih, galerijah, gledališčih, starih zgradbah, parkih in trgih. Organizator vidi v festivalu možnost, da predstavi Kubo kot kulturno prestolnico v tem predelu sveta, saj vključuje številne, tehnično in vsebinsko različne predstave gledališč iz celega sveta (Kuba, Španija, Argentina, Brazilija, Čile, ZDA, Ekvador, Švica, Italija, Belgija, Grčija, Koreja, Francija in tudi Slovenija). Poleg predstav so organizirali številne gledališke delavnice, seminarje in debate.

 

V tem letu je festival posvečen 50-letnici revolucionarnega gledališča, ki je spremenil kubansko gledališče v osrednje mesto umetniškega, družbenega in humanističnega raziskovanja, saj združuje koncepte revolucije in sprememb, občinstva in ljudi, umetnosti in družbe, gledališča in naroda. Festival bo služil kot prostor čaščenja velikih doprinosov nesmrtnih kubanskih dramskih mojstrov, umetnikov in glasnikov, ki so pokazali pot razvoju kubanskega gledališča, kulture in velikega mednarodnega ugleda.