IZJAVA STROKOVNE ŽIRIJE OB PROGRAMU FESTIVALA BORŠTNIKOVO SREČANJE 2010
Strokovna žirija FBS 2010 se je po temeljitem premisleku in analizah predstavljene produkcije slovenskih gledališč v izboru selektorja Gregorja Butale odločila, da velike nagrade FBS za najboljšo uprizoritev ne podeli.
Tekmovalni program z redkimi izjemami predstavlja širok in kvaliteten prerez ustvarjalnih pristopov h gledališkemu mediju, ki je produkcijsko in izvedbeno suveren, vendar mu manjka celostnih pristopov, ki bi bili hkrati profesionalno prebojni in tudi inovativni, da bi lahko komunicirali z občinstvom in prostorom gledališča, ki ni nujno omejen samo na dialog z lastno estetsko zgodovino in kontekstom. Strokovna žirija je v nekaj predstavah prepoznala ta potencial, ki po njenem mnenju, v nobeni izmed predstavljenih produkcij ni bil popolnoma dosežen.
Pri tem moramo poudariti, da je bilo v večini produkcij ustvarjenih veliko število izjemnih igralskih dosežkov, in žirija je pri podelitvi igralskih nagrad imela izredno težko delo.
NAGRADO ZA VLOGO SESTRE ALME V PREDSTAVI PERSONA V IZVEDBI MINI TEATRA LJUBLJANA PREJME JANJA MAJZELJ
Sestra Alma je kot osrednji lik antologijske Bergmanove stvaritve izreden igralski izziv, ki se ga je JANJA MAJZELJ lotila s čudovitim igralskim razponom: obenem zrela in naivna, svetla in žalostna, polna življenjske radosti in v strahu pred pastmi življenja, je Alma nosilec kompleksa pomenov Persone. V nenehnem dialogu s tiho soigralko, pripelje Janja Majzelj na oder vprašanje ženske identitete v današnjem času v minimalističnem slogu in z bolečo intenziteto presega psihološki realizem in diktat vzorcev ter modelov sodobne odtujene družbe.
NAGRADO ZA VLOGO BABICE IN EVICE V PREDSTAVI ŽABE V IZVEDBI MESTNEGA GLEDALIŠČA PTUJ PREJME PIA ZEMLJIČ
Babica in Evica PIE ZEMLJIČ vstajata iz temeljne poetične strukture dramske predloge Žabe. Igralkine levitve so vpete v metafiziko predstave in so natančno uglašene z intenzivno prezenco obeh soigralcev. Njeno igro odlikujejo številne nianse in intenziven notranji naboj, tako čustveni kot erotični. Med vlogama prehaja subtilno, čisto, včasih zadržano. V molku se njena igra spreminja v esej, čutnost se pretvarja v krajine, v katerih sugestivnost njene igralske drže stopa v močan in inteligenten dialog z režijo in gledalcem.