Predstava je bila uvrščena med tekmovalne predstave 44. tedna slovenske drame (april 2014) in spremljevalne predstave 49. Festivala Borštnikovo srečanje (oktober 2014).
O predstavi
Pol leta je preteklo od smrti njihovega prijatelja. Sara, Mateja, Vanja, Gregor, Jan in Primož se dobijo v koči, daleč od oči drugih ljudi. Kar naj bi bilo prijateljsko srečanje in posvetilo preminulemu prijatelju, se sprevrže v lov za resnico, ki pa se z vsakim novim priznanjem vse bolj izmika in skriva. Je kriva divjad? Kaj se skriva na podstrešju? In zakaj sneg ne neha padati?
Skozi igralsko silo generacije osemdesetih, z besedilom, ki je izrazito intimno, a hkrati plove po najbolj občečloveškem, in s tragičnostjo, ki si jo vsaka generacija nadene na unikaten način, se je Nejc Gazvoda s prvim avtorskim projektom za gledališče lotil medija skozi svojo poetiko. Gazvoda je k projektu povabil vrhunske igralce svoje generacije, ki so v preteklih letih že opozorili nase tako v gledališču kot na filmu.
Divjad je zgodba o treh fantih, najboljših prijateljih, in treh dekletih, ki jih bremeni dogodek iz preteklosti. Generacija osemdesetih, ki bi počasi morala prevzeti družbeno pobudo, je izgubljena bolj kot kdajkoli prej in vsak nov korak v življenje odstira nove omejitve. Hkrati pa je zgodba izrazito intimna, igralska, s karakterji, ki so, kot bi jih od nekdaj poznali iz z njimi dihali, ljubili, živeli. Končni obrat postavi situacijo, ki je na videz že rešena, v popolnoma novo perspektivo. Predstave in dramska besedila večkrat obravnavajo preteklo travmo kot nekaj, kar izbruhne na dan in začne loviti ljudi, ki so na videz že zdavnaj zaživeli normalno življenje. Divjad pa je zgodba o tem, ko se ta travma zgodi.
Nejc Gazvoda o Divjadi
Divjad je predstava o moji generaciji. Z njo nadaljujem svojo pot, ki sem jo začel v literaturi in nadaljeval na filmu. Generacijske teme pa so podlaga konkretnega dogodka, smrti mladega človeka, ki je vsakega izmed junakov prizadel na drugačen način. Divjad je realistična drama, ki temelji na igralski moči šestih sijajnih mladih igralcev, ki po mojem mnenju v gledališču vse premalokrat dobijo priložnost za konkretne, dramatične like s kompleksnimi značaji in problemi.
Predstava ni eksperiment v mediju, ampak izrazito karakterna in situacijska drama, ki mlade ljudi, ujete v turbulentni čas Slovenije enaindvajsetega stoletja, sooči s tem, da na novo napišejo svojo resnico. Koliko zares poznam ljudi okoli sebe? Koliko zares poznam sebe? In kaj mi še ostane, ko vse maske padejo?
O režiserju
S filmom Izlet in genialnimi pripovedkami in romani se je Nejc Gazvoda pojavil kot bleščeč komet v slovenski umetnosti. V Mini teatru smo ga zato povabili, da se prvič preizkusi kot tudi pisec drame in gledališki režiser in tako je posebej za Mini teater je napisal dramo Divjad.
Nejc Gazvoda se je rodil leta 1985 v Novem mestu. Kot gimnazijec je napisal zbirko kratkih zgodb Vevericam nič ne uide, ki je bila leta 2004 nominirana za najboljši literarni prvenec. Zanjo je prejel nagrado zlata ptica Liberalne akademije 2005 in nagrado za najboljšo zbirko kratke proze, Dnevnikovo fabulo 2006. Naslednje leto je izdal roman Camera obscura (2006), ki je bil nominiran za nagrado kresnik za najboljši roman, za njim pa še zbirko kratkih zgodb z naslovom Fasunga (2008). Leta 2008 je izšel njegov drugi roman z naslovom Sanjajo tisti, ki preveč spijo, leta 2009 pa še roman V petek so sporočili, da bo v nedeljo konec sveta.
Je diplomant filmske režije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani. Njegovo dramsko besedilo Gugalnica je na oder postavil režiser Janez Lapajne (pri njegovem filmu Osebna prtljaga je bil Gazvoda soscenarist). Za scenarij za kratek film z naslovom Čisto lahko je prejel Grossmanovo nagrado. Leta 2011 je doživel premiero njegov celovečerni prvenec Izlet, ki je, poleg mnogih posebnih priznanj za film in igralce na mednarodnih festivalih, osvojil tudi pet nagrad vesna na Festivalu slovenskega filma in veliko nagrado žirije na filmskem festivalu Nashville. Leta 2013 je bil premierno uprizorjen tudi njegov drugi celovečerni film Dvojina, na 16. Festivalu slovenskega filma nagrajen z vesno za glavno žensko vlogo, kot soscenarist pa Gazvoda podpisuje tudi scenarij filma Razredni sovražnik Roka Bička.
Festivali in gostovanja
Uvrstitev med tekmovalne predstave 44. Tedna slovenske drame, Slovenija; April 2014
49. Festival Borštnikovo srečanje, Slovenija; Oktober 2014