Srednjeveški dnevi ta konec tedna: odlične glasbene in plesne skupin ter mečevalci iz Slovenije in Češke

Bliža se srednjeveški konec tedna, že 13. Srednjeveški dnevi v Ljubljani ter festival srednjeveške in renesančne glasbe, ko bomo lahko uživali tudi v programu odličnih glasbenih in plesnih skupin ter mečevalcev iz Slovenije in Češke.

ANSAMBEL BAKCHUS, Češka

Ansambel Bakchus je bil osnovan leta 2006 in od takrat je izvedel že več sto koncertov po vsej Evropi (Češka, Nemčija. Švica, Danska, Avstrija, Ukrajina, Slovaška …). Leta 2008 so posneli zgoščenko Tempus est icundum, v pripravi pa je že naslednja, ki izide kmalu. Bakchus dela tudi za film („Pivní rituál“ on Stream, zgodovinske TV serije „Borgia“ „Dokument o Cirilu in Metodu“ za češko televizijo).

Pri izvedbi uporabljajo replike srednjeveških inštrumentov (dude, citre, lutnje, harfe …), pesmi trubadurjev pojejo v izvirnih jezikih, uživali pa bomo tudi v plesu zabavljačev od 12. do 16. stoletja.

Petek, 28. 9. 2012 naTrgu francoske revolucije ob 20.00 in nedelja, 30. 9. 2012 na Bregu ob 10.00

 

VITEŠKA SKUPINA MARKUS, Češka

Skupina zgodovinskih sabljačev je nastala leta  1981, posebno pozornost posveča času od 13. do 17. stoletja. Sprvaje Markus M bitke prikazoval v jeklenih oklepih, v letih od 1985 do 1993 pa so člani Markus M rekonstruirali tri velike in zgodovinske boje in osvojitve ter gradili tudi repliko srednjeveškega katapulta.

Markus M je sodeloval tudi pri snemanjih Češke televizije ter češkega in slovaškega filma, pohvali pa se lahko tudi s številnimi nastopi v tujini, med njimi tudi bavarski Kaltenberg in nizozemski Cuiku, kamp v hrvaški Veliki Gornji Stubici in Koprivnici, na Bratislavskem gradu, na meji s Poljsko ter v Velenju in Ilirski Bistrici v Sloveniji.

Petek, 28. 9. 2012 Trg francoske revolucije ob 20.00 in nedelja, 30. 9. 2012 na Bregu ob 10.00

 

GLASBENA SKUPINA GITA AMRITA ZAVODA SVITAR, Slovenija

Glasbena skupina Gita amrita je skupina za srednjeveško glasbo, v kateri so združili moči glasbeniki, ki se profesionalno ukvarjajo z izvajanjem na glasbilih takratnega časa. Za razliko od klasičnih glasbenikov so kostumirana igralska skupina, primerna za izvajanje glasbe na srednjeveških dnevih.

Skupina združuje tri glasbene postave: duo Gita s srednjeveško ljudsko glasbo in renesančnim naborom Giacoma Gorzanisa, trio dud bobnov, hurdy-gurdyja in dud ter združeno Gito Amrito z novim srednjeveškim naborom živahnejših skladb. Pester izbor menjav članov in inštrumentov ustvarja zanimiv nastop peterice.

Sobota, 29. 9. 2012: V sklopu sobotnega srednjeveškega dogajanja Križevniški ulici in Trgu francoske revolucije od 10.00 do 18.00

 

RENESANČNA PLESNA SKUPINA LONCA, Slovenija

Kulturno društvo Lonca je nastalo leta 2006 v želji po organiziranem delovanju Renesančne plesne skupine Lonca, ki sicer obstaja že od leta 2004.  Glavna naloga društva je obujanje plesov preteklih stoletij ter njihova predstavitev širši javnosti. Člani Lonce so ljubiteljski plesalci, ki redno vadiJo v dveh skupinah: v otroški skupini plešejo deklice, stare od 8 do 16 let, odraslo skupino pa sestavlja pisana druščina mladih po srcu. Umetniški vodji obeh skupin sta Irena Bevk in Gregor Krajnik, Lonca pa se je s svojimi nastopi predstavila že v mnogih krajih po Sloveniji, pa tudi v nekaterih izven meja.

Viri, ki jim danes omogočajo poustvarjanje starinskih plesov, so predvsem zapisi v knjigah. Njihov trenutni repertoar se naslanja zlasti na nekaj najbolj znanih del o plesu, ki so nastala v obdobju evropske renesanse, in sicer: knjiga Orchesographie iz leta 1589, v kateri je francoski duhovnik Jehan Tabourot pod lažnim imenom Thoinot Arbeau opisal plese, ki so se plesali v 16. stoletju; zbirka The dancing master, ki je imela več dopolnitev in popravkov. Prva verzija je izšla leta 1651, zadnja pa leta 1728. V njej je glasbeni založnik John Playford zbral angleške podeželske plese; knjigi italijanskega plesnega mojstra Fabritia Carosa: Il Ballarino (iz leta 1581) in Nobilta di Dame (iz leta 1600); knjiga Le Gratie d'Amore, katero je napisal Cesare Negri leta 1602.

Sobota, 29. 9. 2012: V sklopu sobotnega srednjeveškega dogajanja Križevniški ulici in Trgu francoske revolucije od 10.00 do 18.00

 

PS CELESTINA (PLESNO DRUŠTVO IMANI, BREŽICE), Slovenija

Plesna skupina Celestina v isti zasedbi kot je danes, deluje že od leta 2004. Deluje pod okriljem Plesnega društva IMANI  iz Brežic in poustvarja plese preteklih stoletij, predvsem 16. in 17. stoletje. Plesno znanje s področja historičnih plesov si plesalke in mentorica pridobivajo na rednih vajah in različnih seminarjih in delavnicah, pri raznih plesnih pedagogih s tega področja (Lidija Podlesnik Tomašikova, Michael Malkievicz…). Nastopajo na različnih prireditvah, revijah in festivalih doma in v tujini.

V skupini plešejo študentke različnih fakultet Univerze v Ljubljani. To so: Rebeka Beribak, Nera Božin, Anja Hasičič, Melisa in Amelija Herakovič, Maša Lukež, Nina Strgar in Špela Vučajnk. Njihova mentorica je že od samega začetka, Hedvika Lopatič.

Program: John Playford:  Upon  a Summers day, the Dancing Master,  1651; John Playford:  Black Nagg , the Dancing Master,  1651; John Playford:  Country dance Parsons farewel, the Dancing Master,  1651; John Playford:  Argers , the Dancing Master,  1651; John Playford:  Grimstock, the Dancing Master,  1651

Renesančna umetnost nas vedno znova navdušuje in hkrati poučuje. Največkrat jo podoživimo s hojo po grajskih poslopjih in vrtovih, ob prebiranju literature in poslušanju glasbe ter ob gledanju zgodovinskih filmov. Na filmskem platnu nas prevzame bogastvo kostumov ter njihova skladnost s stilnimi pokrivali in umetelno spletenimi frizurami. V sodobni interpretaciji, ki stremi k pretiranemu poudarjanju zunanjosti, pa največkrat pozabimo na globljo sporočilnost, ki nam jo to obdobje skozi umetnost predaja: to je vsestransko izobraženost in prefinjenost v družabnem in protokolarnem komuniciranju. V renesansi so bili vzpostavljeni individualen izraz, vera v človeka in nov pogled na telesnost. Renesančni dvorjani so se gnali k doseganju popolnosti, skladnosti med fizičnimi in moralnimi lastnostmi, negovanju naravne prijaznosti in vljudnosti ter sproščene ljubeznivosti in plemenitosti. Filozofi so spodbujali ljudi k popolnosti življenja, k vsestranskem ustvarjanju in uživanju v lepoti, tudi v lepoti v veselju do telesa. Telesne sposobnosti so preizkušali v najrazličnejših veščinah, med katerimi je bila najbolj čislana vojskovanje, odlična fizična pripravljenost pa se je  izkazovala tudi pri plesu z obvladovanjem visokih poskokov.

Pri plesu se je bilo potrebno izkazati. Brez plesnega mojstra na dvoru ni šlo, saj so pravila za izvedbo posameznih korakov zahtevala dnevno urjenje pod skrbim očesom, posamezni ples pa je zaživel šele v zapleteni mojstrovi koreografiji. Delček družabnega življenja takratnega časa,  vam bo predstavila plesna skupina Celestina.

Sobota, 29. 9. 2012: V sklopu sobotnega srednjeveškega dogajanja Križevniški ulici in Trgu francoske revolucije od 10.00 do 18.00

 

ANSAMBEL CORTESIA, Slovenija

Glasba: Irmgard Anderl-Krajter, sopranski šalmaj, Janez Jocif, enoročna piščal z bobnom, portativ, bombarda in dude, Matej Krajter, renesančna pozavna, Lidija Podlesnik Tomášiková, renesančni boben, Tanja Vogrin, renesančna harfa

Petje in recitiranje: Marjana Benčina, Ljoba Jenčein Tanja Vogrin

Ples: Barbara Kanc, Žiga Martinčič, Bojana Petek, Lidija Podlesnik Tomášikováin Milan Tomášik

Vodja projekta: Lidija Podlesnik Tomášiková

Kostumografinja: mag. Jasna Vastl

Izdelava kostumov in pokrival : Franjo Ris, Andreja Stržinar in Mojca Debeljak

Dogodek podpirajo: JSKD, MOL, Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport

Ansambel za renesančno glasbo in ples Cortesía s programom glasbe in plesa poustvarja razpoloženje, milino in prefinjenost renesančnih grajskih prireditev. S svojim izborom ponuja raznoliko paleto glasbenih in plesnih stilov različnih dežel - Francije, Španije, Italije, Nemčije, Nizozemske, Velike Britanije in Slovenije. Plesalci in glasbeniki so oblečeni v brezhibno izdelane historične kostume.

Glasbeni ansambel, ki je sestavljen iz kljunastih flavt, violine, viole da gamba, čembala, tolkal in glasu je čudovito usklajen z gibanjem plesalcev. Bogastvo njihove plesne predstavitve je v nadrobnostih: lahkotnosti korakov, gracioznem gibanju rok in drži glave ter v posebni izraznosti, ki jo lahko opazujemo na obrazih plesalcev. Ansambel Cortesía s posebno radostjo oživlja renesančno glasbo in ples in ju želi v obliki koncertnih predstav približati sodobnemu občinstvu.

Poustvarjanje glasbe in plesa v ansamblu Cortesia temelji na raziskovalnem delu, na proučevanju in prenavljanju (rekonstrukciji) izvirnih zapisov. Posebno pozornost namenjajo izvajanju umetniških del avtorjev, katerih delovanje je bilo v preteklosti povezano z ozemljem današnje Slovenije. Izbranemu občinstvu želijo predstaviti evropsko kulturo obdobja renesanse in v tem kontekstu poudariti in negovati lastno glasbeno-plesno dediščino.

Sobota, 29. 9. 2012: Mestni muzej  ob 20.00

V PROGRAMU SREDNJEVEŠKIH DNEVOV OD 28. DO 30. SEPTEMBRA SODELUJEJO:

-          Skupina Storico (Gruppo Storico), Castiglion Fiorentino, Italija

-          Ansambel Cortesia, Slovenija

-          Viteška skupina Markus, Češka

-          Ansambel Bakchus, Češka

-          Vitezi Vojvodine Kranjske, Slovenija

-          Viteška skupina Gašperja Lambergarja,Slovenija

-          Viteški red Vidiri Hedera iz Ribnice, Slovenija

-          Društvo Srednjeveški Najemniki, Slovenija

-          KUD Sredina, Slovenija

-          Društvo Svitar, Slovenija

-          Tiskar Mojster Janez Rozman, Slovenija

-          Jolanda Ljubljanska, Slovenija

-          Plesni skupini Lonca in Celestina, Slovenija

-          Mečevalci In Sabljači, Hrvaška

-          Obrtniki in Srednjeveški trgovci, Slovenija

-          Vitezi grofa Raunach (grof Ravenski), Slovenija

-          ter Mini Teater, ki je tudi organizator dogodka.

V primeru slabega vremena si pridržujem pravico do spremembe programa.

 

Kot vsa leta doslej je prireditev pripravil Mini teater ob pomoči Turizma Ljubljana in Mestne občine Ljubljana.

  

 

Mini teater sodeluje v več evropskih projektih, ki jih sofinancira Evropska komisija, program Kultura (2007-2013).