Nagovor Roberta Waltla in Ivice Buljana pred novo sezono!

Otroški program Mini teatra skrbno pripravljamo kot osnovo za odraščanje v umetniškem okolju. Generacije današnjih učencev , dijakov in študentov so z nami spremljale zgodbe, s katerimi so odraščali njihovi starši, babice in dedki. Skupaj smo vstopali v svetove pravljic, v začarani gozd skrivnosti in izkušenj, ob katerih rastemo in dozorevamo v boljše ljudi. Naše zimzelene predstave so lepe in strašne obenem, iz njih ne črpamo le modrosti, ponujajo tudi vprašanja in spodbujajo najmlajše, da se razvijajo v osebe, ki bodo prevzele ta čudoviti svet, v katerem živimo. Ponujajo tudi odgovore ter pozivajo k pogumu in preizpraševanju avtoritet. Takšnim zgodbam v novi sezoni dodajamo še nekaj drugačnega, izzivalnejšega.

Če bi želeli našo novo sezono predstaviti z likom, bi bil to pingvin. Čarobna ptica, ki ne leti, katere krila so kot plavutke, ki stremijo k zraku, a se najbolje znajdejo v širnih vodah. Pingvin je simbol znanja in prilagodljivosti, ki s svojo hojo spominja na človeka, vendar je po izvoru bližje dinozavrom. Sporoča nam, da naš planet ne pripada samo ljudem, pač pa tudi živalim in rastlinam, ter da smo tukaj, da ga ohranimo. Dve naši novi predstavi pripovedujeta o pingvinih, ki so se rešili svetovnega potopa, ter o tistih, ki so našli prijatelja in se tako rešili osamljenosti. S predstavo Jurček in trije razbojniki pa se vračamo v hrabro obdobje vojne, ko so partizani v lutkovnem gledališču izkazovali upor proti okupatorju in vero v prihodnost.

Čas je, da se spomnimo svoje preteklosti in prednikov, ki so nam zapustili umetnost kot obliko upora in kot vir ustvarjalnosti. Vabim vas, da ostanete naša publika še naprej, da se družite z igralci in lutkami ter da v dvorani na čarobnem Ljubljanskem gradu in na zeleni Križevniški ulici občutite radosti otroštva.

Postdramski program Mini teatra je v zadnjih desetih letih močno zaznamoval ne le slovenski, pač pa tudi širši gledališki prostor. Z oblikovno in tematsko inovativnimi ter večkrat nagrajenimi predstavami, kot so Macbeth after Shakespeare, Bartleby, pisar in Ma and Al, še vedno potujemo po svetu. Našo preteklo sezono je zaznamovala predstava Zapiranje ljubezni Pascala Ramberta v režiji Ivice Buljana ter mojstrski izvedbi Pie Zemljič in Marka Mandića. Radikalni govorni in telesni performans je prepričal tako publiko kot kritike. Pascala Ramberta smo povabili, da za Mini teater napiše novo delo. Tako zdaj nastaja besedilo Vračanje – kot nadaljevanje zgodbe o dveh ljubimcih po njunem zdajšnjem življenju. Mark Lawes, pomembni kanadski režiser in direktor uglednega Teatra Junction iz Calgaryja, za nas pripravlja serijo delavnic in predstavo o večetničnosti. Veliki mojster režije, profesor in poznavalec literature Janez Pipan bo postregel z novo interpretacijo klasikov modernizma. Uprizoril bo Lakoto Knuta Hamsuna, delo, ki je napovedalo dogodke 20. stoletja, a je v preizpraševanju drastičnih odklonov kapitalizma enako aktualno še danes. Ta kultni roman, zgodba o inteligentnem mladeniču, ki ne more najti dela in dobesedno crkuje od lakote, je pramodel strahov, ki nam grozijo danes. Navdih za svojo interpretacijo je Pipan našel v dramski adaptaciji sodobnega norveškega klasika Jona Fossa. Uprizorili bomo še eno kultno delo, Grobnico za Borisa Davidoviča jugoslovanskega pisatelja Danila Kiša, ki je krepko preseglo okvire, v katerih je nastalo. Danes velja za eno najmočnejših umetniških preoblikovanj totalitarnih grozot 20. stoletja. Ivica Buljan bo s slovenskimi, srbskimi in hrvaškimi umetniki na performativen način rekonstruiral življenje revolucionarja Novskega kot primer borbe posameznika proti podivjani množici.

Robert Waltl in Ivica Buljan