Mednarodni evropski projekt PNA IV in
Mednarodna potujoča delavnica gledališkega izpopolnjevanja Ecole des Maîtres XXIV

Mojster/režiser:
Ivica Buljan

Udeleženci/igralci:
Benjamin Krnetić, Yuri D’Agostino, Silvia Pietta, Elisabetta Scarano, Giovanni Serratore, Camille Grange, Berdine Nusselder, Marie Simonet, Baptiste Sornin, Luca Anić, Ivan Colarić, Silvio Mumelaš, Petra Svrtan, Gautier Boxebeld, Anaïs Muller, Cécile Roger, Leonor Coutinho Cabral, Patrícia Pinheiro, Vanda Ricardo Rodrigues in João Ventura

Asistent:
Robert Waltl

Dramaturga:
Zlatko Wurzberg in Mirna Rustemović

Avtor glasbe:
Mitja Vrhovnik Smrekar

Kostumografinja:
Ana Savić Gecan

Partnerji projekta in umetniško vodstvo:
Mini teater Ljubljana (Slovenija), Hrvatsko narodno kazalište / Festival svjetskog kazališta (Hrvaška), CSS Teatro stabile di innovazione del Friuli Venezia Giulia (Italija), CREPA - Centre de Recherche et d’Expérimentation en Pédagogie Artistique (CFWB/Belgija), TAGV - Teatro Académico de Gil Vicente, Colectivo 84 (Portugalska), La Comédie de Reims in Centre Dramatique National (Francija)

V okviru projektov:
PNA IV in Ecole des Maîtres

Premiera:
10. september 2015, Stara Mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, Slomškova 18

Trajanje:
180 min

Kapital

Režiser Ivica Buljan svoje delo v postdramskem programu Mini teatra v novi sezoni nadaljuje z režijo gledališkega performansa Kapital. Slovenska premiera, obenem tudi prva postdramska premiera Mini teatra v novi sezoni, je bila 10. septembra 2015 ob 20.00 v Stari mestni elektrarni - Elektro Ljubljana.

Ivica Buljan želi uporabiti idejo Kapitala za razpravo o njegovem bistvu, kot sredstvo izražanja, na enak način, kot so v antičnem gledališču uporabljali mitologija in njene arhetipe. Pri delu se je opiral na različne avtorje in različne vidike kapitala - gospodarski, socialni, simbolični, kulturni, kot tudi teme gospodarske nepravičnosti, socialnih pravic, napredka, oblik nadvlade.

Raziskovanje teze, da se finančna neenakost v 21. stoletju povečuje in dosega zelo nevarne razsežnosti, poteka v okviru mednarodnih projektov PNA IV, ki že četrtič poteka pod vodstvom in koordinacijo Mini teatra, in Ecole des Maîtres, projekta nadaljevalnega gledališkega izobraževanja, ki bo letos doseglo svojo štiriindvajseto izvedbo, ter pri katerem poleg Italije, Hrvaške, Belgije, Francije in Portugalske z Mini teatrom prvič sodeluje tudi Slovenija. Čast letošnjega vodstva je pripadla Ivici Buljanu, za sodelovanje na letošnjem L' Ecole des Maîtres je bilo izbranih dvajset igralcev, med njimi tudi slovenski igralec Benjamin Krnetić. V predstavi sodeluje tudi slovenska ekipa - asistent Robert Waltl in Mini teater, ki je koproducent, glasbo pa je prispeval Mitja Vrhovnik Smrekar.

Na letošnjem l' Ecole des Maîtres je Ivica Buljan z udeleženci delal na projektu z imenom »Kapital«, ki je nastal ob branju temeljnega dela francoskega ekonomista Thomasa Pikettyja, ki v delu obravnava tematiko mehanizmov sodobnega kapitalizma. Ivica Buljan želi uporabiti idejo Kapitala za razpravo o njegovem bistvu, kot sredstvo izražanja, na enak način, kot so v antičnem gledališču uporabljali mitologija in njene arhetipe. Pri delu se je opiral na različne avtorje in različne vidike kapitala - gospodarski, socialni, simbolični, kulturni, kot tudi teme gospodarske nepravičnosti, socialnih pravic, napredka, oblik nadvlade. Osrednji koncept, okoli katerega se odvija 24. l'Ecole des Maîtres, bo skozi predstavo eksperimentalnega gledališča osvetlil enega ključnih konceptov sodobnega sveta.

Izvirna ideja zajema tudi razmišljanja avtorja Piera Paola Pasolinija, ki se je ukvarjal s podobnimi vprašanji. Predvsem v njegovih zadnjih delih se pojavljajo poglobljene analize sodobne potrošniške družbe, v katerih obtožuje kapitalistično logiko in razvrednotenje človeka, ki je tudi sam postal trgovsko blago. Poleg Pasolinijevih besedil  delo vsebuje tudi odlomke i besedil Shakespeara, Koltèsa, Molièra, Marxa, Foucaulta, Baurdieuja in Andresa. Vsi udeleženci pri projektu »Kapital« bodo predlagali teme, podobe, odlomke iz besedil in celovite ideje za predstavitev.

Delavnice in zaključne javne prireditve

Delavnica l'Ecole des Maîtres bo potekala od 16. avgusta do 13. septembra in od 15. do 20. oktobra, letos na dveh lokacijah: v Vidmu (Italija) od 16. do 27. avgusta in v Zagrebu od 29. avgusta do 9. septembra. Rezultati dela bodo predstavljeni javnosti v obliki odprte učne ure ob koncu delavnice v Vidmu ter na petih zaključnih predstavitvah na Hrvaškem, Portugalskem, v Sloveniji, Italiji in Belgiji.

Delavnice:

16. do 27.8. Italija (Udine)

29.8. do 9.9. Hrvaška (Zagreb)

Zaključne javne uprizoritve:

Videm/Udine, 27.8.2015

Zagreb, 9.9.2015

Ljubljana, 10.9.2015

Rim, 13.9. 2015

Coimbra, 17.10.2015

Bruselj, 20.10.2015

PNA IV

Mednarodni evropski projekt PNA IV, ki poteka pod vodstvom in koordinacijo Mini teatra (Slovenija)  s partnerji projekta Novo kazalište Zagreb (Hrvaška), Pro Rodopi Fundation (Bolgarija), Buchty a Loutky (Češka) in Staffan Björklunds Teater (Švedska), vključuje aktivnosti, usmerjene k izboljšanju povezav in vzpostavljanju kontaktov med partnerskimi državami. Hkrati pa je cilj projekta tudi vzpostavitev sodelovanja in zvez med mladimi generacijami, ki prihajajo iz univerz, in starejšimi, izkušenimi umetniki in ustvarjalci. Projekt tako implementira staro grško metodo prenašanja znanja in veščin z mojstrov na mlade.

Usmeritev k mobilnosti umetnikov in ustvarjalcev, izobraževanju in ustvarjanju različnih predstav z različnimi tehnikami in raznolikimi režiserskimi koncepti, rezultira v predstavi, ki je nato predstavljena tako v domačem kot tudi v različnih tujih okoljih.

Glavni namen projekta je organizacija delavnic, ki mladim igralcem omogoča srečanje z mojstri gledališkega ustvarjanja, s katerimi nato skupaj ustvarjajo predstave. Vse ustvarjalne ekipe so mednarodne in vključujejo umetnike iz različnih držav in okolij, ki ustvarjajo in delajo na skupni temi. Obravnavane teme pokrivajo širok spekter, od klasičnih motivov do novih izvirnih besedil, napisanih posebej za to. Velik poudarek pri nastajanju in delu je posvečen tudi improvizaciji skozi sam proces ustvarjanja.

Ecole des Maîtres

L' Ecole des Maîtres je projekt nadaljevalnega gledališkega izobraževanja, ki ga je leta 1990 začel Franco Quadri in bo letos doseglo svojo štiriindvajseto izvedbo.

Posebnost delavnice L' Ecole des Maîtres je, da je mednarodna in namenjena mladim evropskim igralcem, med 24. In 34. Letom. Vanjo je vključenih šest evropskih držav: Italija, Belgija, Francija, Portugalska, Hrvaška in Slovenija. Glavni cilj je vzpostavisti sodelovanje med mladimi igralci, ki prihajajo iz različnih evropskih igralskih akademij in že imajo izkušnje na profesionalni ravni, z mednarodno priznanimi režiserji. Skupaj bodo pridobivali nove delovne izkušnje, ki bodo temeljile na izmenjavi kompetenc; metod in umetniških praks, skozi besedila, jezik in različne gledališke govorice. Vse to bodo udeleženci doživeli med to potujočo delavnico, ki bo trajala mesec in pol.

Delavnica l'Ecole des Maîtres bo potekala od 16. avgusta do 13. septembra in od 15. do 20. oktobra, letos na dveh lokacijah: v Vidmu (Italija) od 16. do 27. avgusta in v Zagrebu od 29. avgusta do 9. septembra. Rezultati dela bodo predstavljeni javnosti v obliki odprte učne ure ob koncu delavnice v Vidmu in petih zaključnih predstavitvah na Hrvaškem, Portugalskem, v Sloveniji, Italiji, Belgiji.

Za sodelovanje na letošnjem L' Ecole des Maîtres je bilo izbranih dvajset igralcev.

Projekt L'Ecole des Maîtres bo letos vodil režiser Ivica Buljan, ki svoj navdih črpa iz raznolikih evropskih kultur, od mediteranske do francoske. V francoski kulturi se je poklicno izpopolnjeval, z nemško kulturo pa ga povezuje režija večih del nemških avtorjev, ki jih intenzivno preučuje.  Predstave Ivice Buljana so prikazane v različnih gledališčih in na mednarodnih festivalih. Režira avtorje kot Bernard-Marie Koltes, Pascal Quignard, Pascal Rambert, Pier Paolo Pasolini, Botho Strauss, Heiner Müller, Tennessee Williams, Peter Handke, Danilo Kiš, Miroslav Krleža, Elfride Jelinek. Ob intenzivnem delovanju na neodvisni sceni, je bil direktor Drame Hrvaškega narodnega gledališča v Splitu. Je soustanovitelj Mini teatra v Ljubljani in Festivala svetovnega gledališča v Zagrebu.

Francoska vlada ga je leta 2014 odlikovala s priznanjem Viteza reda umetnosti in  književnosti. Od leta 2014, je direktor Drame hrvaškega narodnega gledališča v Zagrebu.

Ecole des Maîtres je mednarodni projekt, ki mladim profesionalnim evropskim igralcem in drugim sodelujočim ponuja možnost spoznavanja in dela z najpomembnejšimi režiserji sodobne gledališke scene, delavnice, izobraževanja in ustvarjanje pa potekajo v evropskih državah partnericah. Pri partnerstvu in umetniškem vodenju sodelujejo: CSS Teatro stabile di innovazione del Friuli Venezia Giulia (Italija, CREPA - Centre de Recherche et d’Expérimentation en Pédagogie Artistique (CFWB/Belgija), TAGV - Teatro Académico de Gil Vicente, Colectivo 84 (Portugalska), La Comédie de Reims, Centre Dramatique National (Francija), Hrvatsko Narodno Kazalište/ World Theatre Festival (Hrvaška) in Mini teater Ljubljana (Slovenija).

Na temeljih dela ustanovitelja, režiserja Franca Quadrija, so delo, vizijo in cilje ter obenem odgovornost za umetniško usmeritev šole zdaj prevzela partnerska gledališča. Do danes je Ecole des Maîtres kot predavatelje in vodje izobraževanj gostil že priznana gledališka imena, kot so: Luca Ronconi, Jerzy Grotowski, Anatolij Vasil’ev, Jacques Lassalle, Jacques Delcuvellerie, Luis Miguel Cintra, Yannis Kokkos, Lev Dodin, Peter Stein, Alfredo Arias, Dario Fo, Matthias Langhoff, Eimuntas Nekrosius, Massimo Castri, Jean-Louis Martinelli, Giancarlo Cobelli, Denis Marleau, Jan Fabre, Carlo Cecchi, Rodrigo Garcia, Pippo Delbono, Antonio Latella, Enrique Diaz, Arthur Nauzyciel, Matthew Lenton, Rafael Spregelburd, Constanza Macras in ricci/forte.

Iz kritik

»Moj absolutno najljubši trenutek je bila razredna delitev, ki me je s preostankom nižjega sloja za kakšnih pet minut postavila v kot in me prisilila, da opazujem kapitalistične svinje pri srkanju šampanjca, zato ker je kot mini psihološki eksperiment bogato obrodila. Tako sem imela na lastni koži priložnost opazovati, kako v meni raste nemočen delavski bes, ki ga moti, da stoji v kotu samo zato, ker so mu tako ukazali, vsemu navkljub pa mu delavska pohlevnost ne da, da bi se strgal z verige. Kajti, ne boste verjeli, zatiralci imajo moč, ker jim jo zatirani omogočajo. Nič novega, nič pretresljivega, a tako preprosto in neposredno, da mora biti človek ob vsem skupaj kar vesel. Kot je rekel recenzent za Večernji list: ti ljudje bi znali odigrati tudi telefonski imenik.« (Filofaks, kot je bil nekoč; Mladina, 18.9.2015)

Iz domačih medijev

Iz tujih medijev