Krstna uprizoritev

Režiser:
Jure Srdinšek

Dramaturginja:
Nina Kuclar Stiković

Scenografinja:
Lucija Zucchiati

Kostumograf:
Claudi Sovrè

Glasba:
Martin Vogrin

Scenski gib:
Veronika Valdes

Lektorica:
Nina Žavbi

Oblikovanje svetlobe:
Domen Lušin

Oblikovalka in realizatorka lutke:
Katarina Planinc

Igrajo:
Gaja Filač - lia
Julija Klavžar - eva
Julita Kropec - sirena
Svit Stefanija - K, natakar, peter
Mina Švajger - međik megi

Izvršni producent:
Branislav Cerović

Premiera:
27. september 2024

27. sep
Petek
20:00
Križevniška 1
PREMIERA
28. sep
Sobota
20:00
Križevniška 1

O predstavi

morska deklica je postdramska predstava za odrasle, ki preizprašuje, kako v sodobni potrošniški in prekarni družbi vzpostaviti stabilen intimen odnos, si vzeti čas in potrpljenje za sočloveka in odpira vprašanje za koga ali kaj bi danes dali svoj glas. S tem se soočajo štiri protagonistke, ženske v poznih dvajsetih, ko na njih pritiskajo družbena pričakovanja glede njihovega intimnega in kariernega življenja, prav tako pa kot »best frendice« neredko tudi druga drugo postavljajo pred izzive, kaj pričakujejo od prijateljic in od svojih partnerjev. Od poletne ljubezni do devetletne zveze morska deklica raziskuje, kako na naša intimna življenja vplivata naraščajoči individualizem in tekmovalnost na trgu, tako kariernem kot intimnem. Če je Andersenova Mala morska deklica dala svoje telo in glas za moškega, zatem ko se je vanj zaljubila na prvi pogled, naša morska deklica raziskuje pozicijo ženskega glasu in telesa danes, v času neoliberalizma, ko nas vodi svoboda. 

morska deklica je drugo dramsko besedilo v nastajajoči trilogiji dram, ki nastajajo kot reinterpretacija Andersenovih pravljic mlade dramatičarke Nine Kuclar Stiković. Prvo, deklici, je bilo aprila 2023 uprizorjeno v Gledališču Glej. 

Razvoj dramskega besedila morska deklica je podprlo Ministrstvo za kulturo v sklopu financiranja avtorskega opusa mladega avtorja.

O avtorici

Nina Kuclar Stiković je rojena leta 1996 v Ljubljani. Aprila 2024 je zaključila magistrski študij iz Dramaturgije in scenskih umetnosti na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani. Tekom študija je pričela delovati v slovenskem gledališču kot dramaturginja in dramatičarka. Do zdaj je bilo predstavljenih oziroma objavljenih šest njenih izvirnih dramskih besedil, tako kratkih dram kot celovečernih del, v katerih združuje tradicionalni dramski dialog s sproščenim, svobodnim slogom. V svojih besedilih pogosto tematizira probleme svoje generacije. Leta 2021 je bilo v Slovenskem narodnem gledališču Maribor v režiji Nejca Gazvode uprizorjeno njeno dramsko besedilo Skupaj sami ali jutri je v sanjah izgledal drugače, za katerega je na 51. Tednu slovenske drame prejela nagrado za najboljšo mlado dramatičarko. Dramsko besedilo Jutri je v sanjah izgledal drugače je bilo izbrano za maturitetno branje na umetniških gimnazijah na maturi 2023 pri predmetu Zgodovina in teorija gledališča in filma. Aprila 2023 je bilo v režiji Bora Ravbarja krstno uprizorjeno njeno drugo celovečerno dramsko besedilo deklici v Gledališču Glej v Ljubljani. Drama deklici je bila na 53. Tednu slovenske drame nominirana za nagrado Slavka Gruma. Septembra 2023 je kot avtorica dramatizacije Zlagano življenje odraslih in dramaturginja sodelovala pri uprizoritvi predstave Elena Ferrante Lažljivi život odraslih v Beogradskem dramskem pozorištu v režiji Sebastijana Horvata. Junija 2024 je na 59. Festivalu Borštnikovo srečanje nastopila kot performerka v mednarodni koprodukciji Konec sveta v treh dejanjih v režiji Selme Spahić. Nina deluje tudi kot mentorica delavnic dramskega pisanja, vodila je dramsko delavnico Mladi vzkrik v sklopu programa Mladi zmaji in delavnico Misli mojih besed na 54. Tednu slovenske drame. 

O režiserju

Jure Srdinšek zaključuje dodiplomski študij gledališke režije na AGRFT. Med študijem je kot režiser med drugim sodeloval pri uprizoritvah Učne ure (2023), Razdejanih (2023) in diplomske predstave po tekstu Simone Semenič medtem ko skoraj rečem še ali prilika o vladarju in modrosti (2024). Od leta 2021 je član uredniškega odbora študentske revije Adept. Kot asistent režije je sodeloval pri uprizoritvah Avgust v okrožju Osage (MGL, 2021) in Pasji sin(SNG Drama Ljubljana, 2022). Soustvarjal je tudi bralne uprizoritve sodobne slovenske dramatike, med drugimi: Delo in deklica I-V: drame tlačank Nike Švab (2021), Zamrzovanje Mance Lipoglavšek (2022), deklici Nine Kuclar Stiković (2023), Prva beseda je mama Tjaše Mislej (2024).