Sledite nam

Sledite nam na facebooku Sledite nam na twitterju

Želite biti obveščeni o programu in novostih?

Vnesite svoj e-poštni naslov:

Obstoječi uporabniki: prijava

Prva slovenska izvedba:

Avtorica adaptacije romana, režiserka, dramaturginja in lektorica:
Jasna Vombek

Prevajalka v slovenski jezik:
Suzana Koncut

Prevajalki v hrvaški jezik:
Ana Kvrgić in Jasna Vombek

Igrata:
Ana Kvrgić (Anne Desbaresdes) in Gaber K. Trseglav (Chauvin)

Scenografinja in kostumografinja:
Irena Pivka

Avtor glasbe:
Brane Zorman

Oblikovalec svetlobe:
Jaka Šimenc

Vodji tehnike:
Tilen Vipotnik in Nace Hočevar

Produkcija:
Mladinski kulturni center Maribor

Koprodukcija:
Mini teater v sodelovanju s Študentsko založbo Ljubljana

Premiera:
14. januar 2005

O predstavi

Po iminentnem romanu francoske literarne, filmske in gledališke ustvarjalke Marguerite Duras (1914-1996) Moderato cantabile bo istoimenska predstava avtorice Jasne Vombek pomenila prvo slovensko uprizoritev. Idejno-tematsko izhodišče, napajajoče se v literarni predlogi iz leta 1958, vzpostavlja nepredvidljivo polje tistovrstnega odnosa moški - ženska, ki je spričo zunanjih okoliščin, še bolj pa njunih (nakazanih) intimnih obsesij že v osnovi problematičen. Sproti spodnašana ljubezenska zgodba se kaže v prikritem razpiranju, približevanju in odmikanju obeh protagonistov, v želji po pobegu od izčrpane eksistence ter se spričo redukcije tradicionalnega psihologiziranja likov in navidezno izločitvijo fabule razpira v delno odprtem, na pogled fragmentarnem dogajanju s preprostim, skoraj pustim jezikovnim izrazom, izpod katerega nenehno brbota stopnjujoče obsesivna privlačnost in boleče neizpolnjivo hrepenenje. Hkrati se predstava poigrava z vprašanjem realnosti in fikcije, z usodno zavezujočim prepletom obeh in se sprašujeali je v svetu pluralizma resnic fikcija zares nedolžen, samostojen svet, ontološko ločen od realnega oziroma do katere mere lahko s svojimi učinki posega vanj. Kje se ob manku edine in vrhovne Resnice skriva vsakokratna resnica in koliko zavezujoč status ima? Kako se v sodobnem, razsrediščenem labirintu brez odrešujoče Ariadnine niti vzpostavljajo pomeni in uprostorja kontekst smisla?