MINIFEST 2013
28. NOVEMBER DO 1. DECEMBER 2013
MINI TEATER LJUBLJANA, SLOVENIJA
Srečanje partnerjev mednarodnih evropskih projektov Lifelong Learning Programme (Grundtvig, Performing Arts in Residence), Experimental Theatre Academy and Puppet Nomad Academy 3.
Preplet izbranih predstav Mini teatra tako postdramskega programa kot tudi programa za otroke in mladino ter dveh gostujočih predstav s Hrvaške, zanimivega spremljevalnega programa okroglih miz, pogovorov in teorije ter druženja ob kavi, čaju in glasbi DJ-a.
V POSTDRAMSKEM PROGRAMU MINIFEST-a nas čakata letošnji noviteti, s katerima je Mini teater uspešno začel letošnjo sezono - ZAPIRANJE LJUBEZNI s Pio Zemljič in Markom Mandićem v režiji Ivice Buljana ter prvi avtorski projekt Nejca Gazvode za gledališče, DIVJAD, veliki Borštnikovi nagrajenki 2009 in 2011 BARTLEBY, PISAR v režiji Miloša Lolića in MACBETH PO SHAKESPEARU v režiji Ivice Buljana ter Buljanov kolaž J. D. Salingerja in B.-M. Koltèsa, MA AND AL, z Markom Mandićem in Senko Bulić. Na gostovanje v Ljubljano pa prihajata tudi hrvaška VICTIMIZE #1, interdisciplinarni projekt, ki bo raziskoval odnose med žrtvijo in mučiteljem v raznih socioloških in političnih kontekstih, in koncert-predstava-instalacija SVRŠIMO S BOŽJIM SUDOM - PART ONE po besedilih enega najzanimivejših gledaliških avtorjev, Antonina Artauda. Na prvi dan MINIFEST-a bo premierno uprizorjen tudi Koltèsov ROBERTO ZUCCO v režiji Ivice Buljana, ki kot koprodukcija Mini teatra Ljubljana, Maladype Theatra Budimpešta in Novega kazališta Zagreb pravkar nastaja v Budimpešti.
Program bodo vsak dan bogatile tudi OKROGLE MIZE IN POGOVORI (POSTDRAMSKO POST-LEHMAN) - ONKRAJ DEJANJA, (NE VEČ)DRAMSKI GLEDALIŠKI TEKST, GLAS TELESA IN POLITIČNO POSTDRAMSKEGA. Moderatorka okroglih miz: Tjaša Črnigoj.
Program MINIFEST-a ZA OTROKE IN MLADINO bodo ustvarjale Mini teatrova tudi mednarodno večkrat nagrajena SNEGULJČICA, prva virtualna predstava na svetu, PALČICA, kultna Ježkova ZVEZDICA ZASPANKA in priljubljena PEKARNA MIŠMAŠ Svetlane Makarovič.
Mini teater bo v okviru MINIFESTA organiziral tudi SESTANKE IN SREČANJA PARTNERJEV MEDNARODNIH EVROPSKIH PROJEKTOV Lifelong Learning Programme (Grundtvig, Performing Arts in Residence), Experimental Theatre Academy and Puppet Nomad Academy 3.
Oglejte si tudi kratek videonapovednik postdramskega programa ter otroškega in mladinskega programa.
PROGRAM PO POSAMEZNIH DNEH:
MINIFEST - POSTDRAMSKO GLEDALIŠČE
ZAPIRANJE LJUBEZNI
S PIO ZEMLJIČ IN MARKOM MANDIĆEM V REŽIJI IVICE BULJANA
ČETRTEK, 28. NOVEMBER 2013, OB 16.30
LOKACIJA: MINI TEATER, KRIŽEVNIŠKA 1
Kaj se zgodi, ko zaljubljenost mine in ljubezen izgine? Kaj narediti, ko dve osebi nista več za skupaj? Ko ne moreta ali ne želita biti več v odnosu? Zapiranje ljubezni je konec zgodbe. Zgodbe o paru, ki poskuša končati in zapreti skupno zgodbo. Odlična igralca Pia Zemljič in Marko Mandić, par tudi izza odra, bosta na odru zaključevala svoj ljubezenski in partnerski odnos. Ženeta ju bes in skrajna sila, da se razideta. Lika, ki skozi jezik in gibanje med seboj gradita bodečo žico iz besed, se bosta poskusila rešiti iz vrtinca, v katerega ju je potegnilo in v katerega vlečeta drug drugega.
Čakata nas dva monologa, ki se medsebojno ne moreta prekiniti. Dva ločena toka besed. »Globoko v sebi čutim, da gre za plesno predstavo,« je rekel avtor besedila Pascal Rambert. In na neki način to ples tudi je - duševni ples, ki na plano prinaša tisto nevidno gibanje duše. In tudi živcev.
V čem je skrivnost zapeljive privlačnosti Zapiranja ljubezni? To je čista ljubezenska zgodba v času, ko čiste ljubezenske zgodbe niso več mogoče, ko se jih spominjamo kot izgubljenih ostankov preteklosti. Kolektivne sanje zahodnega človeka so, da je zaradi smrti ljubezni mogoče umreti. V življenju pa vidimo, da to smrt vsi preživimo. Ljubiti »za vedno « kot v velikih zgodbah ni lahko. Tega so zmožni junaki, mi, običajni smrtniki, pa skušamo intenzivnost »prave ljubezni« vedno znova oživljati in jo zato nenehno pomnožujemo.« režiser Ivica Buljan
»Tukaj ne gre za konverzacijsko dramo, kjer bi bili priča nekemu malo hujšemu zakonskemu prepiru v dokumentarnem slogu, ampak za tragedijo, sicer banalno, a vendar. Zakol ljubezni, bruhanje besed, ki klofutajo, zabadajo, se ponekod v stilu klasicističnih tragedij valijo iz ust kot visoka poezija, drugič pa spet pritlehno in vulgarno zasvinjajo zrak.« Pia Zemljič, Planet Siol, 26.8.2013
»Predstava sicer 'zapira' ljubezen, vendar govori izključno o tej temi. Poskuša jo izgnati iz telesa in glave, vendar dokazuje, da je tukaj. Gledališče ni več rezervirano zgolj za velike in katastrofične teme, vanj se vračajo ljubezen in čustva, spreminja se tudi način, saj je dolgo veljalo, da je treba ljubezen obravnavati z distance ali z elementom ironije. Ironija je tukaj ostala na obešalniku za vrati, vse je smrtno resno.« Marko Mandić; Delo, 22.8.2013
Pascal Rambert
Režija: Ivica Buljan
Prevod: Suzana Koncut
Igrata: Pia Zemljič in Marko Mandić
Dramaturg in asistent režije: Robert Waltl
Oblikovanje prostora in zvoka: son:DA
Kostumografija: Ana Savić Gecan
Koprodukcija: Mini teater Ljubljana in Mestno gledališče Ptuj (Slovenija) ter Novo kazalište Zagreb in Zadar snova (Hrvaška)
Za pomoč pri izvedbi projekta se zahvaljujemo Francoskemu inštitutu v Sloveniji
Postdramska predstava za odrasle, študente in dijake
Trajanje: 120 min
Jezik: slovenščina; angleški nadnapisi
Vstopnice: dijaki, študenti in upokojenci 8 €, odrasli 15 €
Predstava je nastala v okviru mednarodnih evropskih projektov Eksperimentalna gledališka akademija in PNA 3, ki ju sofinancira Evropska komisija, program Kultura (2007-2013). Vsebina komunikacije je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.
PREMIERA NOVE REŽIJE IVICE BULJANA
ROBERTO ZUCCO
PREMIERA ZA VABLJENE: ČETRTEK, 28. NOVEMBER 2013, OB 21.00
LOKACIJA: MINI TEATER, KRIŽEVNIŠKA 1
Roberto Zucco, zadnja Koltèsova igra, igra o množičnem morilcu, ki je enega največjih nemških dramatikov 20. stoletja navdahnil s plakata tiralice. V Franciji prepovedana in leta 1990 prvič uprizorjena v Berlinu , je nato nemudoma zaslovela kot eno najmočnejših del evropske dramatike zadnjih desetletij prejšnjega stoletja. Preizpraševanje o mejah človeške moči in o niču, univerzalno in intimno obenem, in pomembno zaznamovano s Koltèsovo zavestjo o bližini lastne smrti.
Svoj morilski pohod je začel star komaj devetnajst let, ko je kruto umoril oba starša in še policista. Trupli staršev je skril v banjo, polno vode in apnenca, in zbežal z očetovo pištolo. Ob prejetju proglašen za psihično bolnega, je bil obsojen na 10 let v psihiatričnem zaporu. A po petih letih Succo iz zapora pobegne in njegov dveletni morilski pohod se začne. Sledijo umori, posilstva in ugrabitve, Succo pa postane javni sovražnik številka ena v Franciji, Italiji in Švici. Tri mesece po prejetju Succo v zaporniški celici naredi samomor.
Bernard-Marie Koltès
Režija: Ivica Buljan
Igrajo: Senka Bulić, Akos Orosz, Zoltan Lendvaczky, Erika Tanko, Pall Zsolt, Rita Kerkay, Lazók Mátyás
Dramaturg in asistent režije: Robert Waltl
Oblikovanje prostora in zvoka: son:DA
Kostumografija: Ana Savić Gecan
Koprodukcija: Mini teater Ljubljana (Slovenija), Maladype Theater Budimpešta (Madžarska) in Novo kazalište Zagreb (Hrvaška)
Predstava za odrasle, študente in dijake
Jezik: angleščina, madžarščina, italijanščina; angleški nadnapisi
Trajanje: 120 min
Roberto Zucco je projekt Mini teatra, Novog kazališta Zagreb in Maladype Theatra. Predstava je nastala v okviru mednarodnih evropskih projektov »Puppet Nomad Academy 3« in »Eksperimentalna gledališka akademija«, ki ju sofinancira Evropska komisija, program Kultura (2007-2013). Vsebina komunikacije je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.
Projekt so finančno podprli Ministrstvo za kulturo Republike Hrvaške, Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Mestna občina Ljubljana in Mesto Zagreb.
OKROGLA MIZA V OKVIRU PROJEKTA PERFORMING ARTS IN RESIDENCE
ONSTRAN DEJANJA
ČETRTEK, 28. NOVEMBER 2013, OD 14.30 DO 16.15
LOKACIJA: MINI TEATER, KRIŽEVNIŠKA 1
ZAPIRANJE LJUBEZNI in ROBERTO ZUCCO
Brati tekst na križišču tragičnega in performativnega. Umetnost igre na meji med mimetično dramsko situacijo in razpiranjem ‘’filozofske’’ teme. Proces dela pri predstavi Zapiranje ljubezni.
Govorniki: DR. SVETLANA SLAPŠAK, IVICA BULJAN in MARKO MANDIĆ
Vstopnine ni.
PROJEKTNI SESTANEK PUPPET NOMAD ACADEMY 3 AND EXPERIMENTAL THEATRE ACADEMY
PETEK, 29. NOVEMBER 2013, OB 9.00
Mini teater Ljubljana, Križevniška 1
PROJEKTNI SESTANEK PERFORMING ARTS IN RESIDENCE
PETEK, 29. NOVEMBER 2013, OB 12.00
Mini teater Ljubljana, Križevniška 1
VELIKA BORŠTNIKOVA NAGRAJENKA 2011
BARTLEBY, PISAR
PETEK, 29. NOVEMBER 2013, OB 17.30
LOKACIJA: MINI TEATER, KRIŽEVNIŠKA 1
Najslavnejša zgodba Wall Streeta znamenitega Hermana Melvilla. Prejemnica vélike nagrade 26. Festivala Borštnikovosrečanje za najboljšo uprizoritev, Borštnikove nagrade za adaptacijo besedila, pod katero se je podpisal Miloš Lolić, nagrade za oblikovanje zvoka Luke Ivanovića, in borštnikova nagrada Igorju Samoborju za najboljšo moško igro.
»V navidezni odrski statičnosti se Bartleby, pisar razvije v gledališki dogodek visoke napetosti in globoke skrivnosti. Mojstrsko orkestrirana igra vseskozi stopnjuje zgoščenost zgodbe.« Strokovna žirija 46. FBS
»Uprizoritev, ki interpretativno opazno presega izbrani videz bralne uprizoritve ali radijske igre, z minimalističnimi izraznimi sredstvi spoštljivo sledi vznemirljivi literarni predlogi in rafinirano ohranja vso njeno pomensko odprtost in zagonetnost.« Slavko Pezdir, Delo 2011
»Bartleby kljub temu, da verjetno raje ne bi, nevsiljivo vleče v to uprizorjeno zgodbo vsakega od nas.«Sonja Zlobko, Radio Študent 2011
»Prevetritev komunikacijske forme doprinese nekakšen neoster preblisk, da Bartleby kljub temu, da verjetno raje ne bi, nevsiljivo vleče v to uprizorjeno zgodbo vsakega od nas.« Sonja Zlobko, Radio Študent 2011
Herman Melville
Koncept in režija: Miloš Lolić
Prevod: Polona Glavan
Igrajo: Igor Samobor, Sandi Pavlin, Janez Starina, Tadej Pišek in Miha Rodman
Zvočna podoba: Luka Ivanović
Svetovalca na projektu: Bojana Denić in Igor Dobričić
Vodja tehnikov: Tilen Vipotnik
Produkcija: Mini teater (Slovenija)
Postdramska predstava za odrasle, študente in dijake
Trajanje: 65 min
Jezik: slovenščina; angleški nadnapisi
Vstopnice: dijaki, študenti in upokojenci 8 €, odrasli 15 €
Predstava je nastala v okviru mednarodnega evropskega projekta PNA 2, ki ga sofinancira Evropska komisija, program Kultura (2007-2013). Vsebina komunikacije je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.
KOLAŽ BESEDIL J. D. SALINGERJA IN B.-M. KOLTÈSA
MA AND AL
Z MARKOM MANDIĆEM IN SENKO BULIĆ
PETEK, 29. NOVEMBER 2013, OB 22.30
LOKACIJA: MINI TEATER, KRIŽEVNIŠKA 1
Marko Mandić in Senka Bulić skozi kolaž besedil J. D. Salingerja in B.-M. Koltèsa odpirata teme, kot so nezmožnost komunikacije med otroki in starši, smrt otroka in razpad družine ter ameriška demokracija in vojna v Vietnamu, skozi moč in osamitev pa odkrivata odnos med klasičnim in sodobnim gledališčem, vse skupaj pa istočasno organizirajo logiko scenske montaže. Trije monologi performansa simbolično predstavljajo nov fiktivni svet, ki se izdvaja in se predstavlja kot realen ter kot nadaljevanje gledališkega in književnega prostora.
»Uprizoritev kot sicer tudi druge v repertoarju Mini Teatra in v režiji Ivice Buljana prinaša sodobnost in svežino v slovenski gledališki prostor ter je zagotovo primerna za vse teatrske sladokusce.« Nika Jurov, Sigledal 2010
»Performans Ma and Al Ivice Buljana pomeni nov korak tega briljantnega in večkrat nagrajenega režiserja.« Polona Vetrih, igralka; Mladina
»Najprej doživljamo igralca in oder kot ločen absolutni svet, saj igrata kot je sicer v navadi v klasičnem oz. tradicionalnem gledališču: na odru, kot da gledalcev ne bi bilo, kot da sta v nekem povsem lastnem in distanciranem svetu. Zaprtost in avtoreferencialnost tega sveta pa nato kar naenkrat porušita.« Nika Jurov, Sigledal 2010
»Buljanovi liki so le redko čisto pri miru, nenehno pulzirajo, se izmikajo statiki, notranje vibrirajo, med njimi poteka lyotardovsld energetsi tok, ki se skozi predstavo samo v konvergenci vseh njenih eIementov razrašča in ga ne more prekiniti nič zunanjega.« Blaž Lukan, Pritajeno gibanje scene, Gledališče Ivice Buljana; Maska
»Marko Mandić s čarovnijo igre pritegne pozornost gledalcev, jih vpelje v misli lika in v utrip njegove vznemirjene duše.« Strokovna žirija ob nagradi Judita Marku Mandiću na festivalu Splitsko ljeto
Po navdihu in s kolažiranjem besedil J. D. Salingerja in B.-M. Koltèsa
Režija: Ivica Buljan
Igrata: Senka Bulić in Marko Mandić
Glasba: Mitja Vrhovnik Smrekar
Glasbenik: Andraž Mazi/Miha Meglič/Tomislav Vedrina
Kostumi: Ana Savić Gecan
Koprodukcija: Mini teater Ljubljana (Slovenija) in Kazalište Hotel Bulić (Hrvaška)
Kooperacija z: &TD Teatar (Hrvaška)
Vodja tehnikov: Tilen Vipotnik
Tehnična ekipa: Tilen Vipotnik
Postdramska predstava za odrasle, študente in dijake
Trajanje: 90 min
Jezik: angleščina, pri hostesah na voljo slovenski prevod
Vstopnice: dijaki, študenti in upokojenci 8 €, odrasli 15 €
Predstava je nastala v okviru mednarodnega evropskega projekta PNA 1, ki ga sofinancira Evropska komisija, program Kultura (2007-2013). Vsebina komunikacije je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.
OKROGLA MIZA V OKVIRU PROJEKTA PERFORMING ARTS IN RESIDENCE
(NE VEČ)DRAMSKI GLEDALIŠKI TEKST
PETEK, 29. NOVEMBER 2013, OD 14.30 DO 17.0
LOKACIJA: MINI TEATER, KRIŽEVNIŠKA 1
MA AND AL in BARTLEBY, PISAR
Priprava uprizoritvenega teksta. Mesto uprizoritvenega teksta v postdramskem. Postopki in strategije v predstavi Ma and Al.
Govorniki: IVICA BULJAN, ROBERT WALTL, DIMITRIS TSIAMIS in ANDREA PACIOTTO
Vstopnine ni.
VELIKA BORŠTNIKOVA NAGRAJENKA 2009
MACBETH PO SHAKESPEARU
Z MARKOM MANDIĆEM, MILENO ZUPANČIČ IN JURETOM HENIGMANOM
SOBOTA, 30. NOVEMBER 2013, OB 15.30
LOKACIJA: MINI TEATER, KRIŽEVNIŠKA 1
Predstava po besedilu Heinerja Muellerja v režiji Ivice Buljana. Prejemnica vélike Borštnikove nagrade 2009, predstava leta po mnenju kubanskih kritikov in pisateljev ter z Borštnikovima nagradama za vlogo Macbetha in mladega igralca nagrajena Marko Mandić in Jure Henigmanter odlična Milena Zupančič.
Besedilo se ne začne več s čarovnicami, nadnaravne sile ne igrajo več pomembne vloge. Zgodovina nasilja nima konca, kri vodi v nove umore in vsak nov krog je še strašnejši. Heiner Müller je delo kondenziral, zločini sledijo drug drugemu in vse hitreje tvorijo peklenski krog. Monologi so radikalno skrajšani, trenutkov refleksije in ubesedenih pomislekov ni več. Dramatik ne pomišlja še bolj očrniti svojih junakov. Nikogar ne predstavi v pozitivni luči. Celo dobri Shakespearov kralj Duncan v didaskaliji na začetku tretjega prizora sedi na kupu trupel v obliki prestola. Macbeth Je Krvavi Tiran, Ki Samo Nadaljuje Delo Nekega Prejšnjega Krvavega Tirana.
»Macbeth se zanaša na mladostno, moško energijo igralcev, ki ji dodaja izkušenost dveh igralk. Spusti jih v gladiatorsko areno, kjer poteka boj telo na telo.« Žirija Borštnikovega srečanja 2009
»Macbeth po Shakespearu je pravo odkritje. Zaželel sem se naučiti se slovenščine in postati član skupine. Čudoviti igralci in režiser Ivica Buljan kot provokator svetovne klase. To je predstava, ki jo morate videti.« Randy Gener, priznani newyorški kritik, teatrolog in profesor, www.theatreoftheworld.org
»To je nedvomno največja in najbolj eksplozivna predstava o strahovitem propadu lika /…/ Izredno fizična, mišična in glasna Buljanova minimalna produkcija postavlja Macbetha v golo, krvavo in amoralno opustošeno pokrajino, kjer nasilje rojeva nasilje brez konca in kraja.« Randy Gener, www.theatreoftheworld.org
»Vojaki v vsako sceno vstopajo pogumno, medtem ko v svojih vlogah vztrajajo ekstatično in vešče. Njihovi prizori pohote ne delujejo svetoskrunsko, ampak globoko estetsko poenoteno, celo tako natančno, da se izgublja privid realnosti, medtem ko liki ob izrazito minimalnih kostumih Ane Savić Gecan in napeti glasbi Mitje Vrhovnika Smrekarja na gledalcu pustijo še toliko močnejši pečat.«Nenad Obradović, www.e-novine.com
Heiner Müller
Prevod: Milan Štefe
Režija: Ivica Buljan
Igrajo: Marko Mandić, Milena Zupančič, Miha Rodman, Jurij Drevenšek/Aljaž Jovanović, Jure Henigman, Jose, Stipe Kostanić, Domen Valič in Anže Zevnik
Kostumografija: Ana Savić Gecan
Scenografija: son:DA
Glasba: Mitja Vrhovnik Smrekar
Koreografija: Tanja Zgonc
Dramaturgija: Diana Koloini
Producent: Robert Waltl
Vodja tehnikov: Tilen Vipotnik
Oblikovanje zvoka:Mitja Vrhovnik Smrekar
Asistent zvoka: David Cerar
Oblikovanje luči:son:DA
Asistent luči: Anže Kreč
Produkcija: Mini teater
Koprodukcija: Cankarjev dom in Novo kazalište Zagreb
Postdramska predstava za odrasle, študente in dijake
Jezik: slovenščina, angleški nadnapisi
Trajanje: 120 min
Vstopnice: dijaki, študenti in upokojenci 8 €, odrasli 15 €
ENO ZADNJIH DEL ANTONINA ARTAUDA
SVRŠIMO S BOŽJIM SUDOM PART ONE
SOBOTA, 30. NOVEMBER 2013, OB 21.00
LOKACIJA: MINI TEATER, KRIŽEVNIŠKA 1
V kombinaciji s Tomislavom Ćurkovićem, intrigantnim vizualnim umetnikom in glasbenikom, Oliverjem Jularićem, ter kostumografom, koncept predstave temelji na instalaciji scene, glasu in vizualnega. Z dekonstrukcijo slike Joan of Arc / Ivana Orleanska (1865-John Everett Millais) vstopamo v material Antonina Artauda.
Koncert-predstava-instalacija Svršimo s Božjim sudom part one avtorice Senke Bulić po besedilih enega najzanimivejših gledaliških avtorjev, Antonina Artauda v koprodukciji Kazališta Hotel Bulić in Tvornice kulture. Gre za material, ki je bil tako subverziven, da se ga je direktor radia odločil umakniti s porgrama. Del tega opusa je bilo tudi Gledališče okrutnosti, ki se nanaša na avtorjeva manifestna besedila iz let 1992 in 1993.
Artaudova domišljija skozi tragično videnje sveta prinaša gledališče krvi, telesa, genezo stvarjenja in željo po globoki fizični spremembi, kar je navdihnilo ljudi, kot so Allen Ginsberg, Richard Foreman, Sam Shepard in Jim Morrison, ki so se mu poklonili skozi svoja dela in prepoznali aktualnost, ki je izredno avtentična tudi danes, morda še bolj kot danes. Senka Bulić prehaja skozi besedilo in besedilo prehaja skozi telo, z močjo izvajalca skozi glas, zvoke, glasbo in vizualno instalacijo. Predstava je gostovala na festivalih Zadar snova,Perforacije in Desire Central Station.
Antonin Artaud
Svršimo s božjim sudom part one
Prevod: Zlatko Wurzberg
Avtorji koncepta: Senka Bulić in Tomislav Ćurković
Izvajalka: Senka Bulić
Kostumograf: Oliver Jularić
Glasbenika: Tin Ostreš in Mario Kovačević
Asistentka koreografije: Michela Muzgonja
Oblikovanje luči: Nikša Mrkonjić
Maska: Iva Dežmar
Koprodukcija: Kazališta Hotel Bulić in Tvornice kulture (Hrvaška)
Postdramska predstava za odrasle, študente in dijake
Jezik: hrvaščina
Trajanje: 60 min
Vstopnice: dijaki, študenti in upokojenci 8 €, odrasli 15 €
OKROGLA MIZA V OKVIRU PROJEKTA PERFORMING ARTS IN RESIDENCE
GLAS TELESA
SOBOTA, 30. NOVEMBER 2013, OD 14.30 DO 15.30
LOKACIJA: MINI TEATER, KRIŽEVNIŠKA 1
MACBETH AFTER SHAKESPEARE in SVRŠIMO Z BOŽJIM SUDOM – PART ONE
Kako pripraviti telo do tega, da spregovori? Glas znoja, organov, Artaud. Proces, vaje.
Govorniki: IVICA BULJAN, TANJA ZGONC in GIORGIO ZORCÙ
Vstopnine ni.
PRVI AVTORSKI PROJEKT NEJCA GAZVODE ZA GLEDALIŠČE
DIVJAD
NEDELJA, 1. DECEMBER 2013, OB 16.00
LOKACIJA: MINI TEATER, KRIŽEVNIŠKA 1
Skozi igralsko silo generacije osemdesetih, s tekstom, ki je izrazito intimen, a hkrati plove po najbolj obče človeškem in tragičnostjo, ki si jo vsaka generacija nadene na unikaten način, se bo Nejc Gazvoda s prvim avtorskim projektom za gledališče lotil medija skozi svojo poetiko. Gazvoda je k projektu povabil vrhunske igralce svoje generacije, ki so v preteklih letih že opozorili nase tako v gledališču kot na filmu. Predstava nastaja v koprodukciji z Mestnim gledališčem Ptuj.
Pol leta je preteklo od smrti njihovega prijatelja. Sara, Mateja, Vanja, Gregor, Jan in Primož se dobijo v koči, daleč od oči ostalih ljudi. Kar naj bi bilo prijateljsko srečanje in posvetilo preminulemu prijatelju, se sprevrže v lov za resnico, ki pa se z vsakim novim priznanjem vse bolj umika in skriva. Je kriva divjad? Kaj se skriva na podstrešju? In zakaj sneg ne neha padati?
NEJC GAZVODA O PREDSTAVI
Divjad je predstava o moji generaciji, s tem nadaljujem svojo pot, ki sem jo začel v literaturi in nadaljeval na filmu. Generacijske teme pa so podlaga konkretnemu dogodku, smrti mladega človeka, ki je vsakega izmed junakov prizadel na svoj način. Divjad je realistična drama, ki temelji na igralski moči šestih mladih sijajnih igralcev, ki po mojem mnenju v teatru vse premalokrat dobijo priložnost za konkretne, dramske like s kompleksnimi značaji in problemi.
Predstava ni eksperiment v mediju, ampak izrazito karakterna in situacijska drama, ki mlade ljudi, ujete v turbulentni čas Slovenije enaindvajsetega stoletja, sooči s tem, da na novo napišejo svojo resnico. Koliko zares poznam ljudi okoli sebe? Koliko zares poznam sebe? In kaj mi še ostane, ko vse maske padejo?
Avtorski projekt Nejca Gazvode
Režija in besedilo: Nejc Gazvoda
Igrajo: Jurij Drevenšek, Aljaž Jovanović, Maruša Majer, Matej Puc, Ajda Smrekar in Tina Vrbnjak
Scenografija: Numen in Ivana Radenović
Kostumi: Branka Pavlič
Glasba: New Wave Syria
Lektura: Tatjana Stanič
Vodja tehnike: Tilen Vipotnik
Tehnična ekipa: Tilen Vipotnik, Anže Kreč, Matej Primec in Ivan Waltl
Koprodukcija: Mini teater in Mestno gledališče Ptuj (Slovenija)
Predstava za odrasle, študente in dijake
Jezik: slovenščina
Trajanje: 100 min
Vstopnice: dijaki, študenti in upokojenci 8 €, odrasli 15 €
Predstava je nastala v okviru mednarodnega evropskega projekta Eksperimentalna gledališka akademija, ki ga sofinancira Evropska komisija, program Kultura (2007-2013). Vsebina komunikacije je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.
PERFORMANS FRAKTAL FALUS TEATAR, UZGON S HRVAŠKE
VICTIMIZE #1
NEDELJA, 1. DECEMBER 2013, OB 21.00
LOKACIJA: MINI TEATER, KRIŽEVNIŠKA 1
Victimize #1 je interdisciplinarni projekt, začet leta 2012 v izvedbi FFT-ja, katerega dramaturgija temelji na resničnih dogodkih. Projekt, ki razkrinkava in analizira odnos žrtve para homoseksualcev, nesprejetega v ožjem družinskem krogu in njegova nesrečna usoda ter odnos zahodne kulture do trpljenja in žrtev na sploh. Ciklus performansov v letih 2013 in 2014 je zamišljena kot work in progress, ki bo raziskoval odnose med žrtvijo in mučiteljem v raznih socioloških in političnih kontekstih ter z uporabo SM poetike.
Fraktal falus teatar, Uzgon, je sodobni gledališki kolektiv, osnovan leta 1994 V Splitu, ki večinoma pripravlja predstave in performanse, ki temeljijo na fizičnem gledališču, prežetem z vplivi nove tehnologije. Tematsko se giba v krogu tistega, kar imenujemo angažirano, naj bodo vplivi socialni, ekološki, komunikacijski, religiozni ali politični.
Režija: Hrvoje Cokarić
Odrski gib: Nela Sisarić
Igrajo: Sanela Marković, Darijo Tvrdić in Nela Sisarić
Glasba: Jorge Sladić in C Bastard
Scenografija: Alemka Đivoje
Izvršni scenograf: Marin Boban
V sodelovanju z: Kino klub Split
Projekt je realiziran s finančno podporo: Grad Split in Evropska unija
Produkcija: Fraktal falus teatar, Uzgon (Hrvaška)
Postdramska predstava za odrasle, študente in dijake
Jezik: hrvaščina
Trajanje: 40 min
Vstopnice: dijaki, študenti in upokojenci 8 €, odrasli 15 €
OKROGLA MIZA V OKVIRU PROJEKTA PERFORMING ARTS IN RESIDENCE
POLITIČNO POSTDRAMSKEGA
NEDELJA,1. DECEMBER 2013, OD 14.30 DO 16.0
LOKACIJA: MINI TEATER, KRIŽEVNIŠKA 1
Političnost strategij uprizarjanja. Proces pri predstavi Divjad in Eksperimentalna gledališka akademija.
Govorniki DR. ALDO MILOHNIĆ, NEJC GAZVODA, IVICA BULJAN in ANJA KRUŠNIK CIRNSKI
Vstopnine ni.
MINIFEST - GLEDALIŠČE ZA OTROKE IN MLADINO
DUHOVITO PREOBLEČENA IN KULTNA USPEŠNICA MINI TEATRA
SNEGULJČICA,
KI PREJEMA NAGRADO ZA NAGRADO
ČETRTEK, 28. NOVEMBER 2013, OB 11.00 IN 17.00
LOKACIJA: MINI TEATER, DVORANA NA LJUBLJANSKEM GRADU
Večkrat nagrajena predstava v režiji izjemnega češkega režiserja Bečke, ki je v Mini teatru navdušil že z Obutim mačkom in Mizica, pogrni se. Pravljični junaki malo drugačne Sneguljčice niso več vpeti v svet čarobnega gozda, idilične narave, zastrupljenih jabolk in nadnaravnih poljubov, a brez hudobne mačehe, magičnega zrcala, hudomušnih palčkov in odrešitelja tudi tokrat, seveda, ne bo šlo.
»Uprizoritev, ki ob klasični pravljičnosti za otroke vsebuje tudi ironično prepoznanje aktualne lažne družbene 'pravljičnosti' za odrasle.« Slavko Pezdir, Delo 2010
Jacob & Wilhelm Grimm
Priredba: Marek Bečka, Zala Dobovšek
Režija: Marek Bečka
Igrata: Elena Volpi/Ajda Toman/Vesna Vončina in Jose/Aljaž Jovanović
Glasba in songi: Jose
Vodja tehnikov: Tilen Vipotnik
Tehnična ekipa: Tilen Vipotnik, Ivan Waltl in Tomaž Grubelnik
Produkcija: Mini teater Ljubljana (Slovenija)
Lutkovna predstava za otroke, starejše od 5 let
Jezik: slovenščina
Trajanje: 50 min
Vstopnice: otroci do 12. leta 6 €, odrasli 8 €
Predstava je nastala v okviru mednarodnega evropskega projekta »PNA1«, ki ga sofinancira Evropska komisija, program Kultura (2007-2013).
PRVA VIRTUALNA PREDSTAVA NA SVETU
PALČICA
KOMBINACIJA RAČUNALNIŠKE ANIMACIJE Z LUTKOVNO PREDSTAVO
PETEK, 29. NOVEMBER 2013, OB 11.00
LOKACIJA: MINI TEATER, KRIŽEVNIŠKA 1
Prva virtualna lutkovna predstava na svetu je. Palčica je ena najlepših in najtankočutnejših Andersenovih pravljic nasploh. To je zgodba o deklici Palčici, ki zaradi svoje nežnosti in krhkosti doživlja različne usode, iz katerih s svojo srčnostjo in ljubeznijo vedno najde pravo pot. Andersenove pravljice zmeraj govorijo o iniciacijskem procesu, potovanju, ki ga mora človek narediti, da se reši iz težav. Na koncu je nesreča Palčice nagrajena.
Dogajanje v virtualnem računalniškem okolju, ko pravljični junaki na platnu oživijo, otroci pa s pomočjo animatorja in ob pomoči občinstva rešujejo glavno junakinjo iz zapletenih situacij in predstavo tako tudi sami aktivno soustvarjajo. Vsaka situacija je sestavljena iz dveh ali več različnih rešitev. Otroci skupaj z animatorjem določijo potek in izberejo značaje za ustrezno situacijo. Vsa pravljica je strukturirana kot igra z močnim poudarkom na kreativnem skupinskem delu. Pravilna rešitev in odločanje znotraj posameznih situacij pa pomensko vrednost klasične lutkovne predstave še nadgrajuje z vpeljevanjem izobraževalno- didaktičnega elementa. Ker pa avtorji predstave želijo približati delovanje zahtevne tehnologije otrokom, se otroci po predstavi lahko sami preizkusijo v vlogi animatorjev in obudijo v življenje glavne junake pravljice.
Odprtost in gnetljivost virtualnega prostora omogoča Andersenovi pravljici bogato kreativno okolje, komunikacija med platnom in najmlajšimi pa navdušuje tako starše kot tudi stroko.
Robert Waltl je predstavo do sedaj odigral v slovenščini, hrvaščini, angleščini, nemščini, italijanščini, španščini, francoščini, flamščini, poljščini, romunščini, češčini, turščini, madžarščini, litvanščini, srbščini, farsiju (Iran), urduju (Pakistan) in hebrejščini (Izrael).
Hans Christian Andersen
Avtorja koncepta: Darij Kreuh in Tadej Fius
Režiser in igralec: Robert Waltl
Likovna podoba: Ana Košir
Glasba: Špela Avsenak
Dramaturg: Ivica Buljan
Produkcija: Forum Ljubljana (Slovenija)
Koprodukcija: Cankarjev dom (Slovenija)
Distribucija: Mini teater Ljubljana (Slovenija)
Virtualna lutkovna predstava za otroke, starejše od 3 let
Jezik: slovenščina
Trajanje: 45 min
Vstopnice: otroci do 12. leta 6 €, odrasli 8 €
KULTNA IN NEPOZABNA
ZVEZDICA ZASPANKA
MINI TEATRA IN FRANETA MILČINSKEGA - JEŽKA
SOBOTA, 30. NOVEMBER 2013, OB 11.00
LOKACIJA: MINI TEATER, KRIŽEVNIŠKA 1
Kultna in nepozabna Ježkova pravljica za otroke vseh starosti. Ena najpriljubljenejših slovenskih pravljic z univerzalnim sporočilom, da lahko z dobroto, ljubeznijo in s čisto mislijo premagamo zlo.
Je zvezda na nebu, ki uspava otroke, vodi mornarje po morju in pesniku pomaga najti pravilne rime. Ima dolge zlate lase in kličejo jo Zaspanka. Toda ker pogosto zaspi in v službo zamuja, na Zemlji povzroča zmedo. Otroci jokajo, mornarji ne najdejo poti, pesnik pa ne rime na besedo lonec. Za kazen jo Mesec zato pošlje na Zemljo in na nebo se lahko vrne šele, ko dokaže, da je dovolj pametna. Ko jo komet Repatec pripelje na Zemljo, se zvezdica Zaspanka znajde sama med neznanimi ljudmi. Pot jo vodi čez semenj in mesto, kjer se potika tudi strašni razbojnik Ceferin, ki ima kamen namesto srca. Ko Ceferin izve, da ima deklica zlate lase, ji jih hoče ostriči in tako obogateti. To se ne zgodi, ker mu zaradi Zaspankine nedolžne dobrote namesto kamna v prsih začne biti srce. In komet Repatec Zaspanko odpelje nazaj na nebo.
Frane Milčinski - Ježek
Režija: Robert Waltl
Adaptacija besedila in dramaturgija: Zala Dobovšek
Asistent režije in svetovalec za animacijo: Brane Vižintin
Likovna zasnova: Robert Smolik
Oblikovanje zvoka in glasbe: Miha Ciglar/Tadej Droljc/David Cerar
Igrajo: Nina Ivanišin/Maruša Majer, Tadej Pišek in Igor Štamulak
Glasba v živo: Miha Ciglar
Lektorica: Maja Cerar
Vodja tehnikov: Tilen Vipotnik
Tehniki: Anže Kreč, David Cerar, Ivan Waltl, Matej Primec in Hotimir Knific
Koprodukcija: Mini teater Ljubljana, Kulturni dom Slovenj Gradec in Maribor 2012 - Evropska prestolnica kulture (Slovenija)
Lutkovna predstava za otroke, starejše od treh let
Jezik: slovenščina
Trajanje: 45 min
Vstopnice: otroci do 12. leta 6 €, odrasli 8 €
Predstava je nastala v okviru mednarodnega evropskega projekta »PNA 3«, ki ga sofinancira Evropska komisija, program Kultura (2007-2013). Vsebina komunikacije je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.
USPEŠNICA MINI TEATRA IN SVETLANE MAKAROVIČ
PEKARNA MIŠMAŠ
NEDELJA, 1. DECEMBER 2013, OB 11.00 IN 17.00
LOKACIJA: MINI TEATER, DVORANA NA LJUBLJANSKEM GRADU
Ali veste, kako dobri pek Mišmaš peče kruh in kaj je skrivnost pekarne, ki slovi po vseh sosednjih vaseh? Zgodba Svetlane Makarovič o dobroti skromnega peka Mišmaša, ki revnim in otrokom daje kruh tudi zastonj, o zlobni in jezični Jedrt, ki hoče za vsako ceno izvedeti, kako Mišmašu uspe speči tako dober kruh, in ubogem mačku, ki ga Jedrt tako izkorišča, da se končno odloči ostati kar pri Mišmašu, je zaživela v novi lutkovni uspešnici Mini teatra.
»Vrhunska uprizoritev /…/ Z razkrivanjem napak in pomanjkljivosti družb pa tudi družbeno pereča. V zgodbi spletkarjenje, ki prežene peka Mišmaša, v resničnosti pa tiste, ki odstopajo od povprečja, večina ali pa vplivna manjšina (tudi politična!) žal vse prevečkrat izžene, izloči.« Uroš Smasek, Večer
Svetlana Makarovič
Režija: Robert Waltl
Igrajo: Violeta Tomič, Jose in Tadej Pišek
Likovna zasnova: Robert Smolik
Koreografija: Natalija Manojlović
Glasba: Uroš Rakovec
Oblikovanje luči: Nikša Mrkonjić
Lektorica: Mateja Dermelj
Vodja tehnikov: Tilen Vipotnik
Tehnična ekipa: Tilen Vipotnik, Anže Kreč in David Cerar
Vodja predstave: Rosana Knavs
Produkcija: Mini teater Ljubljana (Slovenija)
Lutkovna predstava za otroke, starejše od treh let
Jezik: slovenščina
Trajanje: 50 min
Vstopnice: otroci do 12. leta 6 €, odrasli 8 €
Predstava je nastala v okviru mednarodnega evropskega projekta »PNA 2«, ki ga sofinancira Evropska komisija, program Kultura (2007-2013). Vsebina komunikacije je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.
PUPPET NOMAD ACADEMY 3 PARTNERJI:
Mini teater Ljubljana, Slovenia (Coordinator)
Novo kazalište Zagreb, Croatia
Figurentheatervlinders&CO VZW, Belgium
Teatro Neline, Slovakia
Foundation NUKU, Estonia
Maladype Theatre, Hungary
Otvoreni univerzitet Subotica, Serbia
Pozorište lutaka Mostar, Bosnia and Herzegovina
EXPERIMENTAL THEATRE ACADEMY PARTNERJI:
Mini teater Ljubljana, Slovenia (Coordinator)
Novo kazalište Zagreb, Croatia
Foundation NUKU, Estonia
Maladype Theatre, Hungary
Gradsko kazalište lutaka Split, Croatia
Dječje pozorište republike Srpske, Bosnia and Herzegovina
PERFORMING ARTS IN RESIDENCE PARTNERJI:
Accademia Amiata Mutamenti, Grosseto, Italy (Coordinator)
Mini teater Ljubljana, Slovenia
Schloss Bröllin e.V., Bröllin, Germany
AKT-ZENT e.V., Internationales Theaterzentrum Berlin, research centre of the International Theatre Institute ITI, Berlin, Germany
Théâtre & Publics asbl., Liège, Belgium
RECTUS CENTRUM, Nicosia, Cyprus
La MaMa Umbria International Associazione Culturale, Spoleto, Italy
"PER-THEATER-FORMANCE" Αστική μη κερδοσκοπική εταιρία θεάτρου, Athens, Greece
Program MINIFEST-A je nastal v okviru mednarodnih evropskih projektov Eksperimentalna gledališka akademija in PNA 3, ki ju sofinancira Evropska komisija, program Kultura (2007-2013) ter Grundtvig Lifelong Learning Programme, Performing Arts in Residence. Vsebina komunikacije je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.
Program in delovanje Mini teatra sofi