Ponosni čestitamo naši Pii Zemljič za Severjevo nagrado!

Ponosni smo, da je Severjevo nagrado za leto 2013 prejela vrhunska gledališka igralka Pia Zemljič, za katero je to že 4. vloga v Mini teatru (MARŠ- Visoka pesem, Mala morska deklica, Persona, Zapiranje ljubezni)

 

PIA ZEMLJIČ PREJELA NAGRADO STANETA SEVERJA ZA LETO 2013

 

ZAPIRANJE LJUBEZNI (P.RAMBERT/REŽJA IVICA BULJAN), VLOGA PIA

PIA ZEMLJIČ

Vemo, da se ljubezenska zgodba redko konča mirno. Nasprotno, ko ženska in moški označita začetek konca, je skoraj gotovo, da bo izbruhnilo nasilje. Beseda celo ni dovolj močna, da bi lahko izrazila vse verbalne egzekucije, s katerimi bosta partnerja podvrgla drug drugega. Iz izkušnje vemo, da se ljudje takrat ne prenašajo, niti so pripravljeni oproščati. Kontakt z drugim se zdi kot živa rana, strašno brezno, pretresenost, ki osebo pripelje do tega, da bo eksplodirala, da je konstantno izven sebe, brez možnosti vrnitve.

Vloga Pie, ki jo je Pia Zemljič odigrala v "Zapiranju ljubezni" Pascala Ramberta v režiji Ivice Buljana je antologijska. 

Redko lahko za kakšno kreacijo kot je ta, lahko rečemo, da je tako vznemirjujoča in ogoljujoča, tako telesno kot tudi na moralnem planu.

Investicija Zemljičeve je dvojna. V prvem delu predstave, medtem, ko partner izgovarja brutalne besede slovesa, je ona nema priča, iz katere eruptira ječanje, telo se kompulzivno krči v histeriji, se pomiri, pa spet prevarano s preteklostjo, sanjari o izgubljenem raju.

Pia Zemljič je tukaj na terenu, ki zahteva registre velike tragedinje. Njena interpretacija se giblje v razponu od zadržanosti, do največjih gest, ki pripadajo samo velikim igralkam. V drugem delu, ko prevzame besedo, pa je sodobna v vsek aspektih, njeno telo se naglo izravna, glas ojača, misli postanejo zbrane, in tako krene v končni obračun, iz katerega odide kot zmagovalka.  Pia gre do konca besed, na rezilu meča, s katerim upravlja vešče, partnerja ranjuje precizno, in ga ubija brez dopuščanja možnosti pomiritve. Njena pojavnost transformira zakonske prizore, ki spominjajo na Bergmana, v okruten fizični performans. Vsemu temu Pia Zemljič dodaja virtuozne zvočne aliteracije, ki publiko dovedejo do skrajnega užitka in jo vežejo na igralko v dejanju popolnega razumevanja in podpore.

 

Vsekakor pa je potrebno opozoriti še na ostale vloge, ki jih je Pia Zemljič odigrala v sezoni 2012/2013, ki so vsaka zase gotovo vredne igralske nagrade in spoštovanja publike ter jih je komisija pri podelitvi nagrade tudi upoštevala.

 

Pia Zemljič

SLEPARJA V KRILU (K.LUDWIG/B.KOBAL), VLOGA MEG

"Zemljičeva v komediji blesti, a ne le z fanatično igralsko kreacijo, marveč tudi govorno. Odmaknjena in nekoliko zamaknjena lega jezika ji pristaja na vseh koncih igre." (Večer, Komedijantski trojček, Zdenko Kodrič)

"Podobna dvojnost je prisotna zlasti pri Pii Zemljič, bodoči pastorjevi ženi Meg, nesojeni igralki, ki pade na limanice gostujočega igralca, ki je sramežljivo spodobna in koketna le po nedolžni pomoti, iz mestoma filmskio obdelanih motivov pa izzove še kakšne vzporednice, na primer iz Nekateri so za vroče..." (Dnevnik, Pretehtana razposajenost, Nika Arhar)

"Med komedijantsko razigranimi ter skrbno domišljenimi in nadzirano odmerjenimi igralskimi stvaritvami moramo na prvem mestu omeniti Pio Zemljič, v vlogi nadvse prepričljive prostodušno naivne lepotice in neveste ter fanatične ljubiteljice gledališča Meg." (Delo, Slovenska praizvedba Sleparjev v krilu, Slavko Pezdir)

"...razred zase pa je Pia Zemljič, ki je imenitna v vlogi gledališke navdušenke, naivne, prisrčne in nekoliko zabite Meg" (RA SLOVENIJA, Staša Grahek)

 

NAJVEČJI FRAJER ZAHODNEGA SVETA (SYNGE/ J.PIPAN), VLOGA VDOVA QUINN

"Nedvomno velike vloge pokažejo Pia Zemljič..."(Večer, Koz odra frajer zavpije: So, what?" (Zdenko Kodrič)

"Dovršenemu estetskemu vtisu predstave se sicer pozna močna heterogenost, tudi govorna, igralskih podpornikov v ansamblu, ki denimo prav zaživi ob vstopu Pie Zemljič...kot misteriozne in pretkane vdove Quinn z ravno tako sumljivo preteklostjo..."

 

KRČI (M.BARTLETT/JURE NOVAK), VLOGA VODJA

"Pia Zemljič igra Vodjo kot "železna Lady", izjemna, ko svojo hlinjeno prijaznost in manipulativno sposobnost spreminja v zapeljivo mehaničnost in grožnjo. Vsak njen stavek, četudi prekinjen s tleskom ustnic, je popoln, definiran in odgovoren. ...igralki sta ustvarili dialog, ki je zračen in jedek, hkrati pa temačen in boleč do skrajnosti..." (Večer, Mobing, bolečina vseh bolečin, Zdenko Kodrič)

"Igro, ki vsake toliko časa zdrsne v svet absurda in spet nazaj, sta odlično izpeljali glavni protagonistki Pia Zemljič, kot predana a neprizanesljiva Vodja..." (Radio Slovenija, Aleksandra Saška Glavan)

 

Naši izjemni Pii Zemljič za nagrado iskreno čestitamo in se veselimo skupaj z njo,

Mini teater

Robert Waltl, direktor in Ivica Buljan, umetniški vodja Mini teatra