Prevod:
Tina Mahkota

Režija in dramaturgija:
Robert Waltl in Alen Prošić

Igrajo:
Sandi Pavlin, Maruša Majer, Aleš Kranjec, Anže Zevnik, Vid Klemenc

Scenografija in avtor videa:
Mark Požlep

Kostumografija:
Ana Savić Gecan

Skladatelj:
Danijel Vezoja

Koreografija:
Selma Banich

Produkcija:
Mini teater

Premiera:
Oktober 2017

Primerno za gledalce nad 12 let

21. okt
Sobota
19:00
Križevniška 1

O predstavi

Civilizacije in različna verstva so nastajali na vseh koncih sveta v neprestanih migracijah, večina nas je prišla od nekod, saj v svojih malih sredinah nismo uspeli realizirati svojih sanj in ambicij. Nesmiselno je biti pesimist v današnji reki problemov. Današnji svet ima najmanj vojn, napredno tehnologijo, zdravstvo, perspektive. Problem je v njihovi neenaki razporejenosti.

Zgodba spremlja dva mlada človeka, ki komaj ubežita smrti. Templjar Kurt kot po čudežu uide usmrtitvi izpod sultanovih rok, nato pa iz goreče hiše reši mlado dekle, Natanovo hčer Reho. Reha Kurta prepriča, naj ovrže svoje verske predsodke in med njima se razvije nežna naklonjenost. Fant in dekle se zaljubita, jeruzalemski škof je vse prej kot navdušen in tudi Natan se ne more sprijazniti z dejstvom, da se Reha sestaja s križarjem. Ko se razve, da je Reha v resnici kristjanka, ki jo je Natan posvojil in vzgojil v judovski veri, škof in sultan skupaj napadeta Natana. Vmes se postavita Reha in Kurt.

V Hubovi zgodbi je poudarjen generacijski prepad – odrasli na vodilnih položajih gojijo zamere in nestrpnost do različnosti religij, medtem pa mladi zavračajo predsodke in javno poudarjajo, da je potrebno spoznavanje in srečevanje religij. Natanovi otroci (se) sprašujejo, ali lahko razumevanje, strpnost in modrost spremenijo svet? Bo Natanovim otrokom uspelo, da bo za vse ljudi na svetu končno obveljalo: »Jud, kristjan, musliman … mar nismo najprej in predvsem ljudje?«

O avtorju

Ulrich Hub, rojen 1963 v Tübingenu, je nemški dramatik, igralec in režiser, ki ga slovenski gledalci poznajo že po izjemno uspešni in nagrajeni predstavi Na Noetovi barki ob osmih v režiji Roberta Waltla (premiera v Mini teatru 5. septembra 2014).

Zaključil je študij dramske igre na fakulteti v Hamburgu in se zaposlil kot igralec v gledališčih v Darmstadtu in Giessenu.  Nase je opozoril leta 1997, ko je prejel 1. nagrado na Heidelberškem knjižnem sejmu za svoj dramski tekst Užaljeni. Med tem ustvarja kot režiser v različnih nemških gledališčih, predvsem pa je prepoznaven po svojih tekstih za mlade, ki so prevedeni tudi v francoščino in flamščino ter vsako leto sestavni del repertoarja večih nemških gledališč za mlade.  Za otroške risane in igrane filme piše scenarije. Tekst Natanovi otroci je bil nagrajen z  Mülheimer KinderStückePreis 2010.

O režiserju

Robert Waltl (1965) igralec, režiser, lutkar in umetniški vodja je direktor Judovskega kulturnega centra Ljubljana ter direktor in umetniški vodja Mini teatra, kjer mu je v zadnjih šestih letih uspelo ustvariti skorajda utopičen gledališki projekt. Ustvaril je številne igralske kreacije v slovenskih in hrvaških gledališčih, med njimi kar nekaj monodram, ter filmih. V sodelovanju z režiserji – Edijem Majaronom, Ivico Buljanom, Luisom Zornozo Boyem, Slavčem Malenovom – Waltl ni bil nikoli samo igralec reproduktivnega karakterja, pogosto je tudi sorežiser in dramaturg v predstavah, s katerimi je osvojil številne odre v Sloveniji in na uglednih mednarodnih festivalih od Irana, Venezuele, Poljske, Španije, Italije, Belgije, Avstrije, Belorusije, Rusije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Srbije, Črne gore, Madžarske. Veliko vlog je ustvaril tudi v radijskih igrah. Po številnih vlogah v institucionalnih gledališčih pa je leta 1998 zapustil varnost institucije in z lastnimi sredstvi zagnal novo slovensko gledališče – Mini teater. Po letu 1999 se je Waltl uveljavil tudi kot režiser. Njegove režije (Čudovite dogodivščine vajenca Hlapiča, Puškinova Pravljica o ribiču in ribici, Andersenove Palčica, Vžigalnik in Mala morska deklica, Volk in kozlički bratov Grimm, Janko in Metka Andreja Rozmana Roze, Trnuljčica, Prebrisani zajec, Miškolin ...) so gostovale tudi na številnih mednarodnih festivalih in prejele vrsto nagrad, med drugimi Nagrado Festivala Zlata paličica in Nagrado Festivala Eurofest v Slupsku (Poljska) za režijo predstave Grdi raček, Nagrado za najboljšega režiserja na 9. Festivalu hrvaških poklicnih gledališč za otroke v Čakovcu, Nagrado za režijo na 9. Srečanju profesionalnih gledališč in skupin ASSITEJ na Hrvaškem (za predstavo Kolbaba in Brzojavko). Kot režiser in animator je ustvaril tudi prvo virtualno lutkovno predstavo na svetu, Palčica, in se podal na pot raziskovanja še povsem nejasnih in neodkritih polj gledališke, vizualne in intermedijske umetnosti. Za njim je izjemno uspešno sodelovanje s Svetlano Makarovič, katere uspešnici Sapramiška 2 - Sapramišja sreča in Pekarna Mišmaš sta postali novi uspešnici Mini teatra, enak uspeh pa je dosegla tudi Ježkova Zvezdica Zaspanka. Waltl je za svoje celostno umetniško ustvarjanje prejel več nagrad in priznanj, med drugimi nagrado Združenja dramskih umetnikov Slovenije, nagrado Dramskih umetnikov Hrvaške, Župančičevo nagrado Mesta Ljubljana in Nagrado glavnega mesta Ljubljana.