Vljudno vas vabimo na ponovitev naše uspešnice Tiest, ki je nastala lansko poletje v koprodukciji Mini teatra, Novega kazališta Zagreb, Zadarsnova in Silba Environment Art in bo ponovno na sporedu v nedeljo, 19. 2. in 5.3. 2017 v Mini teatru.
Senekovo besedilo je na oder postavil Ivica Buljan, ki je v našem gledališču režiral že mnogo odličnih predstav, v glavnih vlogah na smrt sovražnih bratov blestita oče Mini teatra, Robert Waltl, in naš redni igralski gost, Marko Mandič, njima ob boku pa izjemna Milena Zupančič ter igralca mlajše generacije Benjamin Krnetić in Gregor Prah.
Predstava je bila med gledalci in v stroki zelo dobro sprejeta, zato smo ponosni in veseli, da vas lahko po krajšem premoru ponovno povabimo na ogled te antične mojstrovine.
»Čarobnost predpremiere v vrtači na otoku Silba, kjer je okolje zbujalo občutek navzočnosti v antičnem gledališču, so ustvarjalci skušali prenesti najprej na ljubljansko Križevniško ulico, nato v staro hišo sosednjo gledališču, kjer kot v prologu gledamo igrane prizore, hkrati pa videoposnetke z otoške predstave. Pričakovanje raste in se stopnjuje vse do vrhunca na odru Mini teatra. Tam se odvija Atrejevo spletkarjenje zaradi grozljive mržnje do brata Tiesta, posledično pa strašno maščevanje. Ker je Tiest zapeljal Atrejevo ženo in mu ukradel zlato runo, Atrej pobije Tiestove otroke in mu jih servira na krožniku. Ta Senekov naturalizem in recitativnost delov teksta je verjetno vzrok za to, da Senekovih del ni pogosto videti na odrih. Zato toliko večje presenečenje nad kompaktnostjo in sugestivnostjo sinočnje postavitve na relativno majhnem odru. Divjost in arhaičnost skuša scenografija Marka Požlepa ustvariti z elementi iz narave, tu so drevo, zemlja, trava, pesek, voda, znak civilizacije so le razkošni trakovi blaga v ozadju in kostumi Ane Savić Gecan. V ta okvir vstopajo izjemno oblikovani liki Atreja Marka Mandića v izdelani mefistovski drži, ki v vročici maščevalne sle na popušča, ter v svoj ris potegne Roberta Waltla kot Tiesta, sprva dobrodušno zaupnega, predanega užitku ob dobri hrani, potem pa pahnjenega v čustva in občutke, za katere ni besed. Posebno doživetje je bil monolog razgaljenega Benjamina Krnetića kot krhkega slehernika in nemočnega komentatorja. Pa uvodna pojava Milene Zupančič, utelešenje Tantalovega duha in zgroženega opazovalca.« (RA SLO, Dogodki in odmevi, kritika Tadeje Krečič; 3.9.2016)
Veselimo se vaše družbe!