Režija in dramaturgija:
Edi Majaron

Igra:
Robert Waltl

Izdelava scene:
Darije Herceg

Likovna ideja:
Agata Freyer Majaron

Izdelava lutk po Vincentu iz Kastva:
Anja Dolenc in Jože Lašič

Pojeta:
Edo Strah / alt. Edi Majaron in Emir Jušič Piber

Gostje pevci na nekaterih izvedbah:
Marko Cibej, Edi Majaron in Janko Fritz

Izbor glasbe:
Edi Majaron

Produkcija:
Freyer teater

Koprodukcija:
Mini teater

Premiera:
December 1996

Predstava traja 45 minut

Lutkovna predstava za odrasle in otroke, starejše od 5 let

Iz kritik

»Želimo v uprizoritvi združiti tradicijo z danes prisotnimi problemi pomanjkanja posluha za sočloveka. Vemo, da se z gledališčem ne spreminja svet, a bi vseeno radi potrkali na zavest vsakega človeka.« Edvard Majaron, redni profesor za lutkarstvo na Pedagoški akademiji

»Prekrasne lutke-kipci oživljajo v nekaj dopolnjujočih se smereh od umirjene veličastnosti, čez človeško vsakdanjost do prav zabavnih razsežnosti. Osel Nazarenski je stvaritev, ki je namenjena gledalcem najrazličnejših starosti, najbolj pa bodo ob njej uživali tisti, ki znajo ceniti likovno lepoto, spremenjeno v otipljivo dogajanje …« Lojze Smasek, Večer, 27.12. 1996

»Trije zelo dobri pevci -Robert Waltl, Edo Strah in Janko Fritz - ubrano prepevajo koledniške pesmi in z njimi umeščajo lutkovno dogajanje v čas in prostor. To traja skozi vso uprizoritev, ki pa ima svoje poglavitne trenutke, svoja "vozlišča" v govornih delih igre, s katerimi prihaja v ospredje dramatičnost dogodkov pred Jezusovim rojstvom in po njem. In ta, osnovna plast uprizoritve črpa največ svoje moči iz lutk, ki so doživetje že same po sebi, kot mirujoče likovne stvaritve. Toda ko te približno polmetrske skulpture-lutke animacijsko oživijo s tem, da jih Robert Waltl dognano vodi s palicami od spodaj in iz ozadja kot viden animator ter premika njihove roke z diskretnimi prijemi svojih prstov, se občutki gledalcev stopnjujejo v smeri navdušenega zadovoljstva.« Lojze Smasek, Večer, 27.12. 1996

»… Kot napoveduje že naslov, je nosilna oseba uprizoritve nemara najbolj priljubljene biblijske zgodbe tokrat nazarenski osliček. Ta omogoča uprizoriteljem vzpostaviti do dogajanja rahlo distanco in otrokom prijazno "počlovečiti" živalski svet nasploh (zlasti učinkovito je komično karakteriziranje treh kraljevskih kamel), po drugi pa potrjuje staro spoznanje, da so odrinjeni in šibkejši prebivalci tega sveta praviloma občutljivejši in dobrosrčnejši od večine /…/ Namesto špekulacije z umetelnostjo izdelave in spektakularnostjo animacije se podrejajo "gibljive jaslice" žlahtni preprostosti sporočila. Koledniški trio se je izkazal z lepim večglasnim petjem in primerno ravnijo animacije. Robert Waltl je bil seveda prvi mojster oživljanja različnih likov, tako z glasovnimi in intonacijskimi premenami kot tudi s spretnostjo svojih rok. Toda ob pravem času sta imela svoje roke na pravem mestu tudi oba pevca, kot je tudi igralec in animator pravočasno priložil svoj glas v ubrano triglasje.« Slavko Pezdir, Delo, 30.12. 1996

O predstavi

Osel Nazarenski je dramaturški kolaž koledniških tem oziroma svojevrstno animiranih jaslic. Sloni na enem igralcu in dveh pomočnikih pevcih, ki skupaj kot trije koledniki predstavljajo zgodbo o Jezusovem rojstvu, pri tem pa ohranijo rahlo distanco, saj je resnica o rojstvu in človeško tedanji in današnji hipokriziji predstavljena skozi oslove oči. Likovna zamisel Agathe Freyer temelji na freskah Vincenta iz Kastva.

V predstavi so uporabljene marote, ročne lutke na palici, ki izhajajo iz norčevskega žezla. Po vojni je to prva profesionalna lutkovna interpretacija svetopisemskih motivov, iz katerih izhaja evropska lutkovna tradicija.

Festivali in gostovanja

Francija, Danska, Španija, Italija, Avstrija, Hrvaška, Nemčija, Slovenija

Festivali do leta 2000:
nastop na Klemeničeičevih dnevih v Novem mestu
nastop na mednarodnem lut. festivalu Lutke ’97 v Ljubljani
nastop na mednarodnem lutkovnem festivalu V Charleville-Mezieresu v Franciji, september 1997
nastop na mednarodnem lutkovnem festivalu v Silkeborgu, Danska, 1998
nastop na mednarodnem lutkovnem festivalu Tolosa, Španija, 1998
nastop na mednarodnem lutkovnem festivalu Gijon, Španija, 1998
nastop na mednarodnem lutkovnem festivalu Alicante, Španija, 1998
nastop na mednarodnem lutkovnem festivalu Zamora, Španija, 1999
nastop na mednarodnem lutkovnem festivalu Segovia, Španija, 1999
nastop na mednarodnem lutkovnem festivalu Plovdiv, Bolgarija 1999
nastop na mednarodnem lutkovnem festivalu Reka, Hrvaška,1999

Mednarodni lutkovni festival Synergura v Erfurtu (Nemčija); Julij 2012

O Freyer teatru

Freyer teater je neistitucionalno gledališče Edija in Agate Majaron, ki pri posameznih projektih združuje lutkarske profesionalce. Njihova prva premiera je bila marionetni balet Trnuljčica na glasbo Čajkovskega in Jakše. Naslednje leto so na oder postavili Cankarjevo Pohujšanje v dolini Šentflorjanski, kar je bila sploh prva lutkarska uprizoritev tega dela. Sledila je priljubljena otroška predstava Zdenka Florjana O kužku Tobiji.

Danes za predstavo Osel Nazarenski skrbi Mini teater.