Naslov izvirnika:
Quartett (1981)

Prevajalec v slovenski jezik:
Milan Štefe

Prevajalka v hrvaški jezik:
Snježana Rodek

Režiser:
Ivica Buljan

Igrata:
Ana Karić in Robert Waltl

Scenografa:
Ben Cain in Tina Gverović

Kostumografinja:
Ana Savić-Gecan

Avtorja glasbe:
Mitja Vrhovnik Smrekar in Tvrtko Dujmović

Glasbenik:
Tvrtko Dujmović

Oblikovalec luči:
Janez Kocjan

Oblikovalka tona:
Jasmina Bernjak

Oblikovalka gledališke maske:
Gabriela Fleischman

Fotograf:
Miha Fras

Produkcija:
Mini teater, Mestno gledališče Ptuj in Teatar ITD, Zagreb

Koprodukcija:
Cankarjev dom, Slovensko stalno gledališče Trst, Art radionica Lazareti Dubrovnik, Zadar snova Zadar in Novo kazalište Zagreb

Predpremieri:
Avgust 2006 (Zadar, Hrvaška)
Avgust 2006 (Dubrovnik, Hrvaška)

Premiere:
Januar 2007 (Ljubljana, Slovenija)
Januar 2007 (Ptuj, Slovenija)
Januar 2007 (Zagreb, Hrvaška)
Februar 2007 (Trst, Italija)

Predstava traja 50 minut

»Moje misli so rane v mojih možganih«, je nekje zapisal Müller, ki nam s hladom secirnega noža, zasajenega v tkivo zgodovine, pripoveduje zgodbo. Post-modernistična drama Heinerja Müllerja v režiji Ivice Buljana.

O predstavi

Heiner Müller danes v okviru evropskega (post)modernizma predstavlja že klasično ime. S samo "dvema osebama" – če pri Müllerjevi dramaturgiji sploh lahko govorimo o osebah – pisec (re)konstruira Nevarna razmerja. Prav v Kvartetu so ohranjene vse bistvene značilnosti Nevarnih razmerij. Medtem ko se Laclosov roman odvija v "velikem gledališču sveta", je svet v Kvartetu samo nakazan, v bistvu pa je odsoten. Ta "bunker po tretji svetovni vojni", kakor ga v didaskalijah opiše avtor, nakazuje idejo zaprtega prostora, tajnih društev, mesta realizacije sadistične predstave, v kateri je vse dovoljeno, v kateri se sme izgovoriti in početi vse. Stran od neznanih pogledov, v popolnem zaupanju, se Merteuil in Valmont predajata svojemu ritualu, ki ga poznata samo onadva, svoji telesi in duši predajata pervezni igri. Užitek manifestirata v želji po uničenju drugega (device in krepostne soproge), v želji po uničenju Boga in Cerkve prek radikalnega ateizma in v volji po žrtvovanju, uničenju družbenih in moralnih vrednot, po uničenju človeške vrste skozi samodestrukcijo in sterilne spolne odnose.